Škoda Rapid modeljaar 2016

piair1982

Forumguru
Ik zat wat rond te neuzen op het wereld wijde web en zag dat de Rapid leverbaar wordt met de 1.2 tsi 66kw met dsg automaat.

Oftewel een nieuwe motor en in dsg leverbaar. Het heet de Edition uitvoering.
Lijkt mij een interessante uitvoering. Veel auto voor minder dan wat een Fabia kost met toeters en bellen.
 

Bijlagen

  • Leaflet Rapid Spaceback Edition.pdf
    875,4 KB · Weergaven: 74
Zie er wel mooi uit.mischien toch weer een rapid.zit wel een beetje te twijfelen seat heeft ook een goede aanbieding met de Ibiza .maar de Faab 3 is ook mooi afijn over een jaar is de mijne 3 jaar en dan mag ik van moeder de vrouw weer gaan rondkijken zou nu al willen maar helaas ze vind de rapid nog geweldig rijden
 

peperskoda

Forumguru
De meeste dealers hebben er al 1 staan. De Edition zit wel lekker in z'n spullen en met dezelfde techniek als de FIII is het een scherpe aanbieding. Toch maar eens kijken of dit dan de vervanger van mijn Roomster zou kunnen worden........
 

Noord26

Forumguru
Ik zat wat rond te neuzen op het wereld wijde web en zag dat de Rapid leverbaar wordt met de 1.2 tsi 66kw met dsg automaat.

Oftewel een nieuwe motor en in dsg leverbaar. Het heet de Edition uitvoering.
Lijkt mij een interessante uitvoering. Veel auto voor minder dan wat een Fabia kost met toeters en bellen.

Wat voor mij een groot pluspunt is de mogelijk tot Xenon in een Rapid tegen geringe meerprijs. Wat niet eens mogelijk is bij een Fabia af-fabriek.

Klopt die meerprijs trouwens wel? Want een DSG-7 of een handgeschakelde 5-bak voor slechts €400,- meer is gewoon een koopje.
 

piair1982

Forumguru
Die klopt die prijs. Ik zou 'm bijna kopen. Maar de stoelen bieden tov mijn fabia 2 geen betere zit.
Ook niet slechter trouwens.
Hij rijdt comfortabeler dan de fabia 2. Dat zit hem in zijn langere wielbasis.
Zodra er stoelen komen die beter zitten dan degene die hij nu heeft. Dan zou zo een Rapid Spaceback zo maar eens voor mijn deur kunnen staan...
 

Noord26

Forumguru
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig vooruitgang ervoer in een Rapid tov een F2. De F3 voelde wel een stuk volwassener aan. Vond hem zelf een prettiger onderstel hebben als een O3. ;)

Welke opties zijn nog aan te strepen bij een Rapid 'edition'? De standaardprijs incl afleveren, mooi kleurtje en Xenon (geloof €500,-) zet hem ook echt wel boven de 20K ben ik bang.
 

Noord26

Forumguru
Dus de opties maken ze duurder bij een speciale uitvoering? Zag bij de uitvoering 'style' dat Xenon voor €500,- op de optielijst stond. En die uitvoering was vrijwel vergelijkbaar met deze 'edition'. Stond voor €15.990,- in de prijslijst incl glazen pano-dak.

Met andere woorden: zo'n goede aanbieding is het in mijn optiek helaas niet. Wel goede marketing.
 

piair1982

Forumguru
De edition is op basis van de ambition.

Op basis van alle opties kost hij als dsg 22500 rijklaar. En is daarmee zeker 1750 euro goedkoper dan een Fabia 3 met dan wel een 110 pk motor.

Het is op zich een leuke aanbieding wat je zegt. Met wat marketing
 

Noord26

Forumguru
Een Elegance BL uitvoering (dus met nog meer opties zoals 17" LMV en metallic lak) zijn uit voorraad te bestellen voor 18 a 18,5K. ;)

Helaas alle voorraad auto's met handbak.
 

piair1982

Forumguru
Dus een automaat is zo gek nog niet. Volgens auto.cz zou modeljaar 2016 van de rapid veel meer techniek van de fabia 3 gaan gebruiken.
 

Ronbe

Senior Member
Dus de opties maken ze duurder bij een speciale uitvoering? Zag bij de uitvoering 'style' dat Xenon voor €500,- op de optielijst stond. En die uitvoering was vrijwel vergelijkbaar met deze 'edition'. Stond voor €15.990,- in de prijslijst incl glazen pano-dak.

Met andere woorden: zo'n goede aanbieding is het in mijn optiek helaas niet. Wel goede marketing.

Ik heb zelf de style edition, en die staat niet voor 15.990 te koop maar voor 16.990. Deze uitvoeringen zijn totaal niet vergelijkbaar. de ene is 2015 model en de ander 2016.
De style heeft weliwaar een panoramadak, maar de edition heeft de nieuwere 90 pk motor, ingebouwde navi, achteruitrijsensoren, sunset, verwarmbare voorstoelen en surround.

In tegenstelling tot Noord26 vindt ik de rijeigenschappen van de Rapid Spaceback wel heel anders als de Fabia 2. Het comfort van de spaceback ligt op een hoger niveau (ondanks plattere banden) en op hogere snelheden is de wagen veel stabiler als de Fabia 2.
 
Hebben gisteren ( 26-05-2015) Een Rapid DSG Automaat aan geschaft.
16" licht metalenvelgen. Tevens een panoramadak en een uitgebreide computer met digitale radio dap+.
Na 25 jaar een daihatsu nu dus een Skoda. Moeten nog even wachten, zal waarschijnlijk week 34 worden eer dat auto in Nederland is.
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Gefeliciteerd! heeft het model 2016 nu ook een andere radio? en is het onderstel aangepast? Waar vinden jullie deze prijzen?
 
Bovenaan Onderaan