Mijn nog huidige auto (VW passat 1.6 TDI high executive 2012)

Oenoud

Forumguru
Voor de liefhebbers nog een paar plaatjes van mijn nu nog huidige auto.
Ik heb deze vanaf juni 2012 en ben er al die tijd zeer content over geweest.
Inmiddels staat de teller op bijna 195.000 kilometer en zal hij op dit moment nog een ruime 2 weken mijn trouwe metgezel zijn.

IMG_2430.JPG IMG_2432.JPG IMG_4019.JPG IMG_4118.JPG IMG_4129.JPG IMG_4132.JPG


Over 2 weken is het aan de Superb om het stokje over te nemen.
Ben benieuwd of die mij net zoveel plezier gaat verschaffen. Gaat vast goed komen.
Ben daarnaast ook wel benieuwd hoe die met de caravan om gaat.
De Passat is tot nu toe wel de beste caravan trekker geweest die ik gehad heb.

In vergelijking met een Renault Laguna, Mercedes 280SE, Toyota Avensis D4D en een Citroen C5
We gaan het meemaken! De vakantie is geboekt en de auto besteld dus daar ligt het niet aan. ;)

IMG_2083.JPG

P.s. Kenteken op de onderste auto klopt niet. Is van een mede forum gebruiker.. ;)
 

Oenoud

Forumguru
Iets meer nog zelfs. Als je meerekent dat de weekenden er minder gereden wordt en de vakanties niet te vergeten.
Even uitgegaan van 48 werkweken x 5 dagen per week over 3 jaar.
Dan zou je uitkomen op een gemiddelde van 270 kilometer per dag. :jaja:
 

CDK

Forumguru
die passat is netjes, maar de superb is net een stukje dikker, gaat een mooie car worden straks! :jaja:
 

Oenoud

Forumguru
En hij bljft maar gaan.......

Vandaag dus de 195.000 aangetikt. Eerder dit weekend al de 194.000. En de verwachting is dat a.s. vrijdag de 196K bereikt wordt.:jaja: Bericht gehad van de dealer dat er nog al wat vertraging opgelopen is met het inbouwen van het dak. Er moet nog al het e.e.a. gebeuren aan de Superb. Dealer was niet blij met de vertraging bij de dak inbouwer. Als hij dit geweten had dan had hij de planning anders ingedeeld door eerst de verlaging , velgen en trekhaak te laten monteren. Jammer dat het nu allemaal weer langer duurt.

Nu heb ik wel het streven om nog de 200K aan te tikken met de Passat. (goed voor de restwaarde......:pieker:)


IMG_2567.JPG
 

Oenoud

Forumguru
Wat een km's in de Passat zeg! Ook een mooie auto en lekker betrouwbaar geweest dus :thumbsup:

Ja heeft mij nooit in de steek gelaten en alleen maar de reguliere onderhoudsbeurten gehad.
Heb ook een paar jaar in een Avensis mogen sturen. Dat ging tot 100.000 kilometer goed maar daarna begon de ellende.

Compleet nieuw onder en bovenblok in gekomen. Met andere woorden eigenlijk een compleet nieuwe motor.
Dan is de Passat wel iets anders. Verwacht dat Skoda niet anders zal zijn.
 

Oenoud

Forumguru
he verrek je hebt gelijk. Was mij nog nooit eerder opgevallen.
Ik denk dat hij op dat moment in zijn 5 stond. Is namelijk niet mogelijk er zitten er echt maar 6 op.:D
 

Oenoud

Forumguru
kleine update. als het zo doorgaat wordt die 200.000 nog wel gehaald. :D
IMG_2600.JPG


Tevens nog even een snelheidsrecord gevestigd met de Passat vandaag. (wel in Duitsland waar het legaal is:D)

IMG_2594.JPG
 

Blackokkie2

Forumguru
R is natuurlijk van RACING.

Vind hij altijd lekker als je alle 6 versnellingen gehad hebt om hem dan met 160 KM/H in een keer in de R te gooien. :D

Het geluid dat dan onder de motorkap vandaan komt is met geen pen te beschrijven.
Daar kan geen custom made uitlaat tegen op. :deuk:
Ik denk dat je daarna een traploze bak hebt.:D
 

kansberg

Forumguru
Een mooie auto, de Passat, maar het is geen Superb ;) Ik zie dat je ook een caravan meeneemt op vakantie, heb de mijne zojuist opgehaald en even een extra rondje gereden om te voelen hoe de Sup er nu aan sjort. Werkelijk geweldig, alsof je solo rijdt, zelfs het heuveltje op!
 

Oenoud

Forumguru
@kansberg inderdaad gaan wij ook altijd met de caravan op vakantie.
Ik ben nu 3 jaar met de passat in combinatie met deze caravan weggeweest.

Daarvoor ook andere auto's er voor gehad maar tot dusver was de passat de beste trekker.
Verwacht dat dat met de Skoda niet anders zal zijn.
Nagenoeg zelfde blok en vergelijkbare auto.
 
Bovenaan Onderaan