Een nieuwe aanwinst - van 21 jaar oud.

Canon-Eye

Forumguru
Haha nee, dat heb je volgens mij meer bij auto's die nog eens enkele tientallen jaren ouder zijn.
Ben ik ook - daar zal het wel aan liggen... ;)

Ik ben wel eens mee geweest (om foto's te maken) met een collega die MG-freak is, tijdens zo'n oriëntatierit met tientallen van die karren uit de jaren '50 en '60. Daar zaten er enkele bij met zo'n half cockpitdekje. Overigens best handig voor de die-hard die in de regen toch open wil rijden - paraplu erbij als je voor een verkeerslicht moet wachten, en je bekleding blijft toch nog een beetje droog.
Deed een beetje denken aan het spatzeil dat ik in m'n kajak gebruik... :D
 

Cordoba

Forumguru
Het ding wat ik erop heb liggen, heet volgens de officiële documenten een... tonneaucover...

Dat krijg je als Italianen een Frans-Engelse naam gaan gebruiken voor hun onderdelen.:D

Overigens vind ik het wel wat hebben, en die ouderwetse die je vastzet met zichtbare drukknopen hebben helemaal extra charme.
 

MarcoO2

Forumguru
@Peter-036 heeft absoluut gelijk, net als ik! ;) Ik citeer uit jouw eigen link:

On convertible cars, the tonneau cover is deployed to cover up the back and/or passenger seat.

Volgens mij was de tonneau-cover oorspronkelijk inderdaad bedoeld voor de passagiers-stoel, maar is het later een bredere term geworden die mede voor de achterbank wordt gebruikt.
 

Cordoba

Forumguru
Dat zijn eerder cognacglazen dan bierglazen, overigens wel typische 'designer'-glazen: functionaliteit is beperkt, en door een simpel goedkoop grapje (scheef afsnijden) toch apart/exclusief.

Maar ik zou zeggen back on topic in het topic van Marco
 

MarcoO2

Forumguru
Ja ;) en inmiddels weer goedgekeurd zonder enig probleem. Mooi de auto even van onder kunnen bekijken: strak!

Of, zoals de keurmeester het zei, je kan wel zien dat deze auto nooit zout heeft gezien en altijd binnen staat. Ga ik ook zo houden ;)
 

rudolfi

Forumguru
De mooiste ervaring was met een keurmeester die zei dat hij een alfa kenner was.
Die viel lelijk door de mand toen hij aan de voorkant van mn 33 stond om de motorkap open te doen zoals bij bijna elke auto. Heb hem toen maar laten zien dat de kap van een 33 aan de voorkant scharniert.
 
Bovenaan Onderaan