GTI Clubsport

koreaan

Forumguru
neem aan dat dit gaat om een gedowntuned R blok

bron autoweek

Volkswagen heeft het doek van de Golf GTI Clubsport getrokken, de heftigste reguliere GTI ooit.

Met deze auto viert Volkswagenvolgend jaar het veertigjarig jubleum van de Golf GTI.

De Clubsport krijgt een aangepast onderstel, diverse interieuraanpassingen en een speciale bodykit mee.

De voorbumper heeft een grote luchtinlaat met honingraatgrille, extra luchtinlaten voor de koeling van de remmen, 'blades' aan de zijkanten van de bumper en een subtiele splitter.

Aan de achterkant zien we een nieuwe dakspoiler en een diffuser. De auto staat op 19-inch lichtmetaal.

Onder de kap ligt de bekende 2.0 TSI. In dit geval levert het blok 265 pk. Een speciale overboostfunctie zorgt er bovendien voor dat de bestuurder tijdelijk 290 pk tot z'n beschikking kan hebben.

De GTI Clubsport Concept debuteert met DSG, maar Volkswagen heeft aangegeven dat volgend jaar waarschijnlijk ook een handbak beschikbaar komt.

De sprint naar 100 km/h zou 6,4 seconden kosten en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h.

Volkswagen gunt het debuut van de auto aan het jaarlijkse GTI Treffen bij de Wörthersee, dat de komende dagen in Oostenrijk plaatsvindt.
 

CDK

Forumguru
In de Leon Cupra is in sommige landen naast een 280pk versie ook een 260pk variant leverbaar. Allemaal dezelfde blokken met andere software. De R400 komt er ook aan, die krijgt echter mechanische aanpassingen mee uit Wolfsburg.
 
Bovenaan Onderaan