Verruil Citroen C4 voor Skoda Octavia

Havana

Forumguru
Veel plezier met je nieuwe auto en welkom. Puur uit nieuwsgierigheid, wat voor werk doe je dat je 80 k/jr rijdt?
 

Sparkie

Forumguru
Welkom hier. Ik ben eigenlijk van plan om de omgekeerde weg te nemen.
Mijn vorige auto was ook een GC4P (ik denk hetzelfde model dat jij had) en heb eigenlijk niets van de problemen die jij meld ondervonden.
Wat meer last van zijwind, maar dat is niet zo raar met zo'n groot zijoppervlak.
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Dat kan ik weer wél begrijpen... dat was ook mijn 1e keuze, vooral toen ik las over elektrische stoelen met een relax-stand voor de passagier begon ik ook te kwijlen!
Maar de C4GP kon ik snel laten varen, omdat die wagen met leuke opties buiten mijn budget viel.

Achteraf meen ik - binnen budget - met de Octavia toch een veel betere keuze te maken. Aangezien mijn vrouw ook in de wagen rijdt, denk ik vooral erg te gaan genieten van keyless entry + drive setup + elektrische stoelen.
 

Asoot

Senior Member
Welkom! heb dezelfde wissel gedaan in januari... Wat mij direct op viel is dat de octavia meer geluid van binnen heeft met name over klinker wegen Daarin tegen merk je wel dat de octavia een stuk degelijker is veel plezier met je keuze!
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
Dank @Asoot , dat de geluidsisolatie minder is realiseer ik me wel. Gelukkig zit ik hoofdzakelijk op de snelweg en daar is het verschil niet groot. In bijna iedere review die ik heb bekeken (zo'n beetje heel YouTube gedownload in 5 verschillende talen), komt ook de wat bonkende achteras naar voren.

Geen enkele auto is perfect, ook de Octavia niet. Naast prijs, kwaliteit en ruimte, heb ik als rechtgeaarde gadget-freak de keuze voor de Octavia ook gemaakt vanwege de vele opties die binnen mijn bereik kwamen. Binnen mijn budget had ik in een spreadsheet :jaja: de Octavia en concurrenten met alle opties uitgeschreven, de Octavia stond gewoon bovenaan.

Opties die 10-15 jaar geleden al in de duurdere autoklasses zaten, maar steeds meer de weg naar de goedkopere segmenten vinden. Ik vind het nog steeds bijzonder hoeveel electronica er tegenwoordig in de wagens wordt gestopt.
 

YUe59GMU-OA6

Actief lid
publicpreview.php

publicpreview.php


En als laatste de lederen bekleding erin (kleur komt niet echt over met mijn smartphone-camera):

publicpreview.php

publicpreview.php

publicpreview.php
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de auto, en veel veilige km's (veel km's zal wel lukken gezien de 80 k km/jaar). Het stiksel op de leren bekleding vind ik fraai, alleen de kleur van het leer is niet mijn ding: sinds in de jaren 70 donkerbruin een trend was, ben ik allergisch voor bruin.
 
Bovenaan Onderaan