Columbus Apple connectivity mogelijkheden

rvanh

Lid
Beste mede skodaliefhebbers/rijders,

Als het goed is ga ik in december mijn O3 EBL combi krijgen en ben me aan het oriënteren op media mogelijkheden met de Columbus. Ik heb al veel gezocht hier, maar eigenlijk niet gevonden wat ik zoek.

De auto heeft Apple connectivity, betekend dit in combi met audio/video adapter dat je dan het beeld van m'n iPhone of iPad air op de Columbus kan weergeven? Kan ik bijv youtube filmpjes weergeven of bijv live tour de france streamen op de Columbus? Iemand daar ervaring mee?
 

auriga

Forumguru
Voor zover ik weet en gelezen heb in de Columbus handleiding heeft de octavia een USB aansluiting waarmee je Apple device als iPod benaderd kan worden.
Er schijnt in eerdere modellen een MDI (media device interface) te hebben gezeten (op de plaats waar nu de USB aansluiting zit) waarop je via een speciaal verloopkabeltje een iPhone kon aansluiten (alleen 30 pins appleconnector, dus niet voor de nieuwere Apple apparaten met lightning connector )
Columbus ondersteunt op dit moment geen airplay video.
 
Voor zover ik weet en gelezen heb in de Columbus handleiding heeft de octavia een USB aansluiting waarmee je Apple device als iPod benaderd kan worden.
Er schijnt in eerdere modellen een MDI (media device interface) te hebben gezeten (op de plaats waar nu de USB aansluiting zit) waarop je via een speciaal verloopkabeltje een iPhone kon aansluiten (alleen 30 pins appleconnector, dus niet voor de nieuwere Apple apparaten met lightning connector )
Columbus ondersteunt op dit moment geen airplay video.

ik denk dat @rvanh wat anders bedoelt, kan nog weinig vinden over Apple Connectivity
 

Archie

Senior Member
Mijn ervaring: hij laadt sneller op. Hij laat ook de album-hoezen zien als ik spotify speel; that's it.
Verder werkt het prima, met het verschil dat ik alleen kan zappen met de stuurbediening als ik via bluetooth speel; de knoppen doen raar als ik op de kabel afspeel.
 

Ridley

Forumguru
Iemand ondertussen al een duidelijke omschrijving? Of vervangt dit de MDI die ik nu heb gewoon?

Ik wil Spotify gaan gebruiken en telefoon opladen. Afspelen doe ik nu met AUX kabeltje.
 

Gptim

Actief lid
Heeft er iemand al wat meer info over de vraag van Ridley ik ben zelf ook erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
 

Ridley

Forumguru
@Gptim ik ben inmiddels in bezit van de auto. Spotify kun je streamen dmv Bluetooth of gewoon je USB kabel van je telefoon gebruikt. Bij navigeren via je telefoon, onderbreekt de radio voor de instructies. Werkt prima
 

remcee

Lid
Er is mij verteld dat het nieuwe MIB2 (die in se nieuwe SuperB komt). Ook geleverd gaat worden voor de O3 MY2016. Weet iemand hier meer over? Dit in verband met de CarPlay optie.
 

valderrama

Senior Member
Mib2?

Er staat in ieder geval niets over CarPlay in de pdf over My2016 voor de O3 die de dealers hebben gehad. Tenzij er een addendum op is gekomen...

Ik zou CarPlay overigens wel heel graag willen!
 
Bovenaan Onderaan