Rammel lv skoda rapid

Voor zo ver bekend zijn er 2 bijgeluiden aan het onderstel. De steun is te herkennen omdat het alleen lv te horen is en vaak weggaat naarmate de motor op bedrijfstemp komt. Het tweede geluid is kan er altijd zijn met rijden over drempels en maakt een klak klak geluid. Dit komt links en rechts voor. Met dat laatste geluid zijn ze bij pon bezig. Dus ik hou jullie op de hoogte
 

maur skoda

Nieuw lid
Oké ik krijg een mail de auto gaat naar de importeur bij mij blijft het geluid dat ge Klak over over rijden van kleine oneffen heden op de weg ben benieuwd
 

x-ray

Lid
Bij ons in de werkplaats ook een Rapid gehad met de zelfde klacht, rammel links voor. Wij hadden van alles uitgewisseld en ingevet helaas zonder resultaat.
Het geluid (een blikkerig knak knak geluid) is de ene keer direcht aan wezig of komt na een x aantal kilometers gereden te hebben. Ook bij deze Rapid (sedan) bleek het in de ophanging van de versnellingsbak te zitten.
 

maur skoda

Nieuw lid
Mijn auto is nu momenteel naar de importeur pon terug want ze hadden in de garage zo vet uit gewisseld dat ze het niet meer wisten en de auto is nu al 2 weken bij pon de importeur
 

Bokelrapid

Nieuw lid
Bij mijn rapid was het ook de versnellingsbaksteun wat het geluid veroorzaakte. De dealer heeft dit na een aardig wat speurwerk gevonden en opgelost.
 

Mikedejong1

Forumguru
Bij mijn Rapid Spaceback is vorige week ook de versnellingsbaksteun linksvoor vervangen.. weg rammels en gebonk
 

Handige Harry

Forumguru
Hoi mensen, ook mijn rapid heeft een rammel linksvoor. Sommige rubbers zijn al vervangen, en ik denk dat het hier ook de versnellingsbaksteun linksvoor is.
Heeft iemand iemand een onderdeelnummer, en iemand nog tips voor als je dit zelf wilt doen?

http://www.mister-auto.nl/fl/aslager/febi-bilstein-19906_g247_a10119906.html
Deze toch?

Bij jullie trouwens een automaat of schakel?
Mijn Rapid is iig een schakelbak.

Dank voor de moeite iig alvast!!
 
Laatst bewerkt:

memoscan

Senior Member
versnellingsbaksteun V6RF199555H 61,37 euro ex,3 zeskantbouten met kraag VN 10246611 1,03 ex, 2 kraagbouten VWHT 001835 0,71 euro ex, let op steun is modificatie is met meer rubber gevuld,dit zijn orginele nummers, prijzen van eind 2016, ik zie inderdaad idem onderdeelnummer bij febi ook bij vw, deze steun is vervangen bij een vw steunpunt, ik heb ook schakelbak
Sucses
 
Laatst bewerkt:

octavia99

Senior Member
Zou gewoon proberen de steun te claimen bij een skoda dealer. Dit is gewoon kwaal van de auto. Garantie of niet.
Die steun deugt gewoon niet.
 

Handige Harry

Forumguru
Voor de zekerheid even een stuk rubber er tussen gezet, kijken of de rammel wegblijft.

Als het nu weg is en blijft dan bestel ik de nieuwe steun.

Tevens viel mij op dat het blok niet helemaal horizontaal ligt.
Aan de accu / luchtfilter zijde lijkt het wat lager te liggen.
Is dat bij jullie ook zo? 20170703_205326.jpg
 

memoscan

Senior Member
Belachelijk de meeste dealers weten heus wel dat dit een oorzaak is van het klapperen, zelfs het steunpunt van pon in Heerde [gelderland] hebben de reacties en klachten gelezen en hebben ook naar pon toe dit voortreffelijk opgelost. dus geen genoegen nemen met de reactie van jou dealer anders een aangetekende brief er naar toe en aansprakelijk stellen voor dit voor hun belachelijke bedrag zo jaag je klanten weg naar de concurrentie, dus zeer klantonvriendelijk !!
 

Handige Harry

Forumguru
Steun vervangen vanavond, viel me niet tegen voor een amateur

Zie foto en zoek de verschillen.

Al zou het volgens de dealer precies dezelfde zou moeten zijn, want is geen vervangend nummer 20170718_195847.jpg
 
Bovenaan Onderaan