Nieuw model Yeti

Hallo,

ben benieuwd wanneer er een totaal nieuwe Yeti uit gaat komen. (2016? 2017?.......)
De huidige is een facelift op de vorige en wil wel wachten op een totaal nieuwe maar hoe lang?

Weten jullie meer?

Mvg
 

Bakkertje

Forumguru
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de nieuwe yeti in 2016 gaat komen. Weet het niet zeker, maar even googlen op nova Skoda Yeti (nieuwe Skoda Yeti in het Tsjechisch) en je kunt aardig wat vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Doet mij op het eerste gezicht nogal denken aan de VW Tiguan.
En hij zou er "early 2015" al zijn. Maar dat gaan ze niet meer halen, denk ik...
 

CDK

Forumguru
voor de die hard en die harder Yeti lovers is het afzien, maar voor alle anderen is het een model wat met sprongen vooruit is gegaan :D alleen het eigen gezicht is er niet meer, Skoda wordt meer VAG als ooit tevoren.
 

OuweHippie

Senior Member
Nou, ik denk dat veel YETI rijders graag zouden willen overstappen naar een Tiguan maar dat het prijsverschil dusdanig is dat "we" voor de veel goedkopere YETI hebben gekozen.

Een ander punt is dat we al aardig aan een Tiguan-gevoel gewend zijn omdat de spiegels identiek zijn.

Overigens vind ik de prijzen van de YETI al lang niet meer zo concurrerend als voorheen.
 

EdK

Forumguru
Nou, ik denk dat veel YETI rijders graag zouden willen overstappen naar een Tiguan maar dat het prijsverschil dusdanig is dat "we" voor de veel goedkopere YETI hebben gekozen.

Wel dan spreek je toch echt voor jezelf, als ik de keuze heb ongeacht de prijs om een Yeti 1 of dat VW gedrocht te nemen dat de keuze erg snel voor de Yeti 1 en als t moet de 2 zal zijn

Overigens vind ik de prijzen van de YETI al lang niet meer zo concurrerend als voorheen.

Tsja maar was laatst even in het vlaamse voor wat weken mbt het werk en daar is de startprijs van de Yeti nog steeds onder de 20K zoals het hier ook begon
Dus denk dat we toch weer moeten kijken naar de overheid als schuldige.......??
 

peterrapid

Forumguru
Als hij eruit ziet zoals op de foto dan vind ik het kwestie design een hele sprong voorwaarts. Maar is terug een persoonlijk iets ...
 

petanque

Nieuw lid
Ach de spiegels zijn al Tiquan , ik heb net Emuk opzet spiegels gekocht
deze passen perfect. Eens een Skoda altijd een Skoda.
 
Deze week staat er in Autobild een artikel over de SUV-plannen van Skoda.

Voor 2016 staat de "Snowman" gepland. In 2017 een nieuwe Yeti. Deze zou groeien naar 4,35 meter (Tiguan formaat).
Vervolgens zou er in 2018 een Fabia-SUV op het programma staan. In 2019 zou er ook sprake zijn van een Snowman Coupé.

Genoegd nieuwe SUV modellen in de pijplijn.
 

Henk.W

Lid
Skoda, waar blijf je eigen gezicht en strakke wagen, er zijn er zoveel met rare bulten en deuken.
 

Zespri

Forumguru
Reken maar dat de nieuwe VW Tiguan de vanaf prijs over de 50.000 euro gaat kosten en dan zal de nieuwe Skoda Snowman ook die richting opgaan. Welleswaar zal de Skoda dan wel wat goedkoper zijn maar ik denk dat het toch een forse prijs gaat uitrollen.

Je ziet dat nu al met nieuwe skoda Superb
 

Zespri

Forumguru
Dat valt wel mee toch?.

Bij de kale basis versie valt het inderdaad wel mee maar als je wat meer luxe wilt en dat wil je toch bij zo'n mooie wagen dan is het een andere verhaal.

Optielijst is een stuk duurder dan voorheen het geval is. Ook als je een grotere motor wilt gaat de prijs snel om hoog.
 

Tallguy

Forumguru
@RoBa7701: dit topic gaat over de nieuwe Yeti, niet de huidige waar jij je vraag over stelt. Zie onze forumregels over 'topickaping' aub. Maak aub in het gedeelte 'car audio, navigatie...' alsnog je vraag even aan ok?
 

Leon54

Actief lid
Ligt het aan mij, of zie je zo weinig gefacelifte Yeti's rijden....? Ik geloof dat ik er slechts 1 heb zien rijden sinds de facelift.
Blijkbaar is het tijd voor een totaal nieuw model.
 
Bovenaan Onderaan