Sitechris: Megane is weg, lang leve de Seat Leon Cupra

sitechris

Donateur
Ja, maar na 6000 kilometer nieuwe voorbanden (zonder trackdays, met een rustige inrijdperiode en met slechts 1500 km met tuning) vind ik echt te gortig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
ik heb m'n vorige verkocht (verkeerde maat) met voor 5.5 / achter 6mm profiel na 15k 2 / 2.5mm versleten, maar ik heb een haldex koppeling, dus dat scheelt enorm.
 

Joske

Forumguru
Chris, ik wou vandaag even uitpakken met je bolide bij de collega's met een leuk filmpje 0 - 100 maar dat is er nog niet? of heb ik dat gemist? :D
 

sitechris

Donateur
Nee, gaat er ook niet komen. Ik ben geen fan van 0-100 sprints. Met name vanwege het feit dat de koppeling stevige klappen krijgt en je met FWD natuurlijk het vermogen niet ideaal op de weg krijgt.
 

sitechris

Donateur
Standaard 5,7 sec. Ik denk dat ik nu iets boven de 5 seconden zit. Met 4WD en launch control zit je rond de 4,0 seconden. Dat geeft aan hoeveel tractieverlies en dus ook tijdverlies je hebt.
 

sitechris

Donateur
Vandaag....

seat-zwitserland-4-500x281.jpg
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Leuke plaatjes @sitechris wel een contrast zeg! Jij in de sneeuw en ik in de zon bij 33 graden, al zie ik als ik omhoog kijk ook sneeuw op de bergtoppen ;)
 

Ridley

Forumguru
Mooie, eerlijke review Chris. Supersnel, maar ook zo eerlijk dat het wellicht wat teveel van het goede is in de lage versnellingen. Topreview weer
 

MarcoO2

Forumguru
Gisteren kreeg ik als vervangende auto een Seat Leon 1.4TSI Style mee. Niet te vergelijken met jouw auto @sitechris , maar toch een auto die me positief verrastte. Ik knapte altijd af op Seat zodra ik instapte, dat is nu echt stukken beter voor elkaar. De auto reed prima, voor zover ik dat in die 20 km heb kunnen beoordelen, de 1.4TSI hing beter aan het gas dan ik me herinnerde van eerdere ervaringen met die motor (in een O2).

Enige opvallende nadeel was de beperkt verstelbare uitstroomroosters van de airco in het dashboard. Zelfs op het standje "meest omhoog en meest opzij" had ik de koude luchtstroom nog in m'n gezicht. De roosters in mijn O2 zijn véél breder verstelbaar. Iets waar ik wel weer blij van werd, was de instelbaarheid van de airco op halve graden. In mijn O2 kan ik alleen per hele graad verstellen. Nu kon ik tenminste weer mijn favoriete standje (19,5) instellen :D

Voor mij was deze ervaring reden genoeg om bij een volgende auto ook Seat uitdrukkelijk mee te nemen.
 
Bovenaan Onderaan