Hetzers Italiaanse hobby auto's

milanseegers

Forumguru
Hoi @Hetzer , heb een week geleden zon zelfde autootje voor m'n vriendin gekocht.
Charmante auto, eenvoudig en stuurt als een kart.

Compleet andere ervaring in vergelijking met de fabia.

Helaas heeft nu het ruiten wisser motortje het begeven. Troost: hij is super eenvoudig is te verwijderen en te vervangen...

Binnenkort het karretje eens aan de onderkant bekijken en hem een buurtje geven.. Ben benieuwd!
 

Hetzer

Forumguru
@milanseegers, wat voor bouwjaar??


En als je toch de onderzijde gaat controleren, hou bij met name de pre-facelift en cinquencento, ook de onderkant, boven de wilekasten ter hoogte van de achterlichten en de onderzijde van de achtergrodels goed bekijken, daar willen de ouder exemplaren ook nog wel eens gaan roesten.
 

milanseegers

Forumguru
@Hetzer karretje komt uit 2000. Geen idee of het dan een facelift model is.. Vanavond het ruitenwisser motortje / contactjes schoongemaakt. Morgen opnieuw er inzetten, hopelijk doet ie het dan weer.

@Antera de auto doet me realiseren hoe comfortabel mn fabia is: Geen stuur bekrachtiging. Stuitert over de drempels. Korte versnellingen en trilt bij 120 km/u. Maar het is zo leuk om hem door de bochten te jagen. Het stuur geeft alle oneffenheden door aan je hnaden. Dot gas en hij gaat als een dolle hond er van door!
 

R.Heikamp

Forumguru
mijn sei was van het jaar 2000 en had indd de pre facelift ik weet wel dat dit het overgangsjaar is aan de teller in de auto kan je het makkelijk zien digitale km teller is facelift analoge km teller is pre facelift
 
Kijk wat leuk om nog een Cento tegen te komen op het Skoda forum.
Wij hebben naast de Octavia nog een Cinquecento 1.1 sporting. Ben er zelf erg wijs mee maar heb van huis uit ook een liefde voor Fiat mee gekregen.

De Cinq is echt geweldig om mee rond te crossen, Hoop dat die nog weer een jaartje door de apk komt. Want alles is idd best makkelijk repareren maar ..... roest en roest en roest :bloos::cry::laugh:

 

Hetzer

Forumguru
Ja hou de wielkasten ter hoogte van de bevestiging van de gordels en achter de achterlichten in de gaten :-)

Mijn beide Fiats zijn roestvrij
 
Nou die van ons helaas niet meer. Afgelopen jaar was het al een aandachtspunt bij de apk dus dat wordt nog weer spannend. Maar hij is 20 jaar oud dus ik zal er niet te veel van zeggen.
 

Hetzer

Forumguru
Ondertussen is de sporting helemaal opgeknapt en verkocht

heb inmiddels een Seicento, officieel Fiat 600, 1 van de laatste modellen (12-2005)


Hij is inmiddels wel wat veranderd, nieuwe fiat logo's en wat interieur elementen in carrosserie kleur gespoten
Voorzien van RVS uitlaat vanaf de kat, koni schokdempers en LTEC veren, novitec chip
Nieuwe mislampen , aandrijfas, nieuwe remzadels gemonteerd,

Helemaal gecleand, was praktisch groen van het mos, toen ik hem kocht ;)

De 600 is helemaal roest vrij !!, inmiddels 41.000 km op de teller
 
Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
Nu wel (?)



20zzmz6.jpg
 
Laatst bewerkt:

milanseegers

Forumguru
Blijft een charmant wagentje, die van ons is ondertussen weer weg. Te veel werk aan (roest, olielekkage).

Leuk zo deze beige kleur met de witte wieltjes. Klopt het dan de kunstof delen een andere tint hebben?
 
Bovenaan Onderaan