Het grote Mobiliteitsgarantie topic

EHGV

Lid
Zo dat zijn veel reacties op mijn vraag :)

Het is, zoals ik het lees, volgens mij verstandig om toch iets naast je m-service te hebben. Vooral voor Europa. Ik ben verzekerd bij Broekhuis verzekeringen (voor mij goedkoper dan bv. FBTO) en die bieden geen pechhulp aan.

Vooral het punt van meerdere dagen vervangend vervoer (dan blijf je mobiel op je vakantie) en transport naar garage van keuze vind ik belangrijk.

Misschien dat ik toch weer een jaar bij de ANWB blijf. Heb nog 1,5 week de tijd om me te bedenken :)


Die SOS Pechhulp ziet er wel interessant uit. Dan is mijn Fabia gedekt door de m-service (gebruik ik alleen maar in mijn eigen woonplaats en omgeving) en de Octavia door de m-service en in Europa m-service/SOS pechhulp.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik ben benieuwd @andrehj :thumbsup:
Vandaag even nagevraagd, en volgens hem waren de voorwaarden voor meerdere auto's op meerdere personen (paps en mams beide een auto) wat gunstiger. Bovendien was de ADAC toen goedkoper.
Helaas heb ik geen precieze details, omdat hij het een aantal jaren geleden had uitgezocht en de niet meer alles paraat had.
 

Wijnand850

Forumguru
Voor alleen Nederland is de Mobiliteits service prima, in Frankrijk werkte de M service voor onze vorige VW auto ook prima en werd via de Anwb uitgevoerd. Echter, volgens mij doet Skoda geen repatriëring van de auto als deze een ernstige schade of storing heeft. Een auto ambulance voor een Europees transport is toch flink prijzig.
Wie weet hiervoor een oplossing?

Om die reden, en omdat we zomers met de vouwwagen naar het buitenland gaan en ik die in geval van nood ook graag gerepatrieerd willen hebben, heb ik bij de ANWB een Europa dekking (met vervangende auto en met aanhanger supplement) zonder Nederland dekking. Scheelt behoorlijk in de kosten. Dus als er in Nederland iets gebeurt gebruik ik de mobiliteitsgarantie, in het buitenland de ANWB.
 

ertromp

Forumguru
Ben zelf gisteren maar eens lid geworden van de ADAC. De ANWB van onze Oosterburen

Omdat ik zelf onderhoud doe stempel ik geen mobiliteitsgarantie af :deuk:

Wel makkelijk om wat achter de hand te hebben zeker als ik met klassieker auto's op pad ben

20150419_195742.jpg

Voor €134 per jaar ben ik maar ook mijn vrouw en mijn 2 dochters met hun eigen auto's van pechhulp voorzien.
Dus 4 lidmaatschapskaarten en ongeacht het aantal auto's.

Maar ik neem nog steeds mijn diagnosekoffer, momentsleutel, torx schroevendraaiers, verrijdbare krik en noem maar op mee hoor :deuk:
 

CDK

Forumguru
@ertromp, hou je wel bij in het boekje of in een excel sheetwelk onderhoud je doet? Lijkt me wel handig bij een toekomstige verkoop ;)
Koopje zeg dat ADAC lidmaatschap!
 

ertromp

Forumguru
De auto krijgt beter onderhoud als bij de dealert. Alle onderdelen zijn origineel VAG en welke garage vervangt om de 30.000 het motorluchtfilter? En consequent iedere 2 jaar nieuwe remolie er op.
Bij 50.000 netjes al nieuwe bougies er in. Alle rekeningen bewaard. Een volgende eigenaar krijgt er een toppie auto aan tzt

En tussendoor nog via een meet even het inlaattraject laten reinigen :D DSG laten optimaliseren en wat uitbreidingen gedaan.
 

CDK

Forumguru
@ertromp, ik twijfel geen moment dat jij je auto beter vertroetelt als elke willekeurige dealer. Die bewaarde facturen zijn idd goed voor de volgende eigenaar, ik zou niet zomaar iemand op z'n blauwe ogen geloven namelijk ;)
 

Happyman

Forumguru
Ik deed het onderhoud van mijn vorige auto's ook altijd zelf. Precies wat @ertromp zegt. Als je het zelf doet vervang je meer dan de dealer doet en voor minder geld. Aan de O2 heb ik nog niet gesleuteld maar daar komt binnenkort verandering in. De remschijven achter zijn aan vervanging toe.
 

ertromp

Forumguru
@ertromp, ik twijfel geen moment dat jij je auto beter vertroetelt als elke willekeurige dealer. Die bewaarde facturen zijn idd goed voor de volgende eigenaar, ik zou niet zomaar iemand op z'n blauwe ogen geloven namelijk ;)
Ik verkoop m'n Skoda straks wel weer terug aan een Tjech. M'n vorige O2, de 1.9TDI heb ik ook verkocht aan een Tjech die er reuze blij mee was want kreeg zelfs nog een stuk BPM terug. Beide happy :D En ik kon zonder inruil een goede prijs bedingen voor mijn huidige O2.
Of misschien is er wel een Noord-Afrikaan in geïnteresseerd en kan de auto nog wat taxi jaren maken in Marrakesh :D
 

leo442

Forumguru
Ben zelf gisteren maar eens lid geworden van de ADAC. De ANWB van onze Oosterburen

Omdat ik zelf onderhoud doe stempel ik geen mobiliteitsgarantie af :deuk:

Wel makkelijk om wat achter de hand te hebben zeker als ik met klassieker auto's op pad ben

Bekijk bijlage 36957

Voor €134 per jaar ben ik maar ook mijn vrouw en mijn 2 dochters met hun eigen auto's van pechhulp voorzien.
Dus 4 lidmaatschapskaarten en ongeacht het aantal auto's.

Maar ik neem nog steeds mijn diagnosekoffer, momentsleutel, torx schroevendraaiers, verrijdbare krik en noem maar op mee hoor :deuk:

Ben je je er wel van bewust, dat als je in nederland pech krijgt de voorwaarden gelden als voor een duitser die in het buitenland pech krijgt? Dus bv. transport naar dichtstbijzijnde garage indien de reparatie daar binnen 2 á 3 werkdagen mogelijk is, en niet meteen naar je eigen garage of huisadres.
 

ertromp

Forumguru
Wel grappig @leo442 maar ook de ANWB brengt je niet naar je "eigen garage" of huisadres.
Net gekeken in de voorwaarden van die club:

Blz 9: Transporthulp: Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.

Dat verschilt geen moer van de ADAC dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Ook die Mobiliteitsservice van Skoda er op na geslagen:
Bij pech in Nederland wordt de dichtsbijzijnde Skoda dealer of een andere hulpverlener gebracht. Dus ook niet je eigen garage of huisadres.
Ook daar de bepaling dat wanneer directe reparatie niet mogelijk is (bij die dichtstbijzijnde dealer) je maar voor max drie dagen een vervangende auto krijgt of een Hotel overnachting of andere vervoers mogelijkheid
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

bluskabouter

Forumguru
wilde voor de vakantie een servicebeurt laten uitvoeren en melde mij bij de dealer.
kreeg echter het antwoord dat dit pas in oktober moest want dan was de auto twee jaar oud.
het display gaf echter aan: service, de auto heeft nu 15000 gelopen.
op mijn vraag waarom dit nu n iet kon werd geantwoord: de fabriek wil niet dat er eerder een beurt wordt uitgevoerd anders vervalt de mobiliteitsgarantie????
beetje raar verhaal, is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt, of wordt ik................ vul de rest zelf maar in.
 

Rob

Forumguru
Ook die Mobiliteitsservice van Skoda er op na geslagen:
Bij pech in Nederland wordt de dichtsbijzijnde Skoda dealer of een andere hulpverlener gebracht. Dus ook niet je eigen garage of huisadres.
Ook daar de bepaling dat wanneer directe reparatie niet mogelijk is (bij die dichtstbijzijnde dealer) je maar voor max drie dagen een vervangende auto krijgt of een Hotel overnachting of andere vervoers mogelijkheid

Augustus 2014 stond ik op een vrijdagavond 23.00u t.h.v. Rijswijk stil langs de A4 vanwege een koelingsprobleem. Auto werd opgehaald door Bergingsbedrijf Vreugdenhil, kon meerijden naar hun depot in Rijswijk, aldaar stond vervangend vervoer klaar dus kon mijn weg richting Den Helder voortzetten, ik kon gewoon mijn eigen dealer opgeven waar de auto maandag moest worden neergezet en het vervangend vervoer heeft me 4 dagen later niks gekost. Alles via de Mobiliteitsgarantie gegaan. Ik was er zeer tevreden over.
 

EdK

Forumguru
@bluskabouter inderdaad beetje vreemd verhaal van de dealer.
Ik heb met de Yeti wel een servicebeurt gehad voor de 2 jaar van garantie vervielen.

Een maand voordat de garantie verviel werd ik wel door de dealer opgeroepen om voor einde garantie langs te komen voor een nakijkbeurt en tevens gebreken op te geven zodat die nog in de garantie meegenomen konden worden

Maw die servicemelding die door de fabriek is ingesteld moet je maar negeren, en mocht je straks met pech in de vakantie komen te staan krijg je dan van een buitenlandse dealer te horen dat je geen mobiliteits garantie meer hebt omdat je de servicebeurt niet hebt laten uitvoeren !? want je bent wel voorbij de 15K
 
Bovenaan Onderaan