Deur bestuurderskant niet meer te openen.

RSSD

Lid
Hey beste Skoda liefhebbers.

Er dook alweer een probleempje op deze week bij de octavia, alweer bij dezelfde deur helaas.

Mijn vrouwtje zei plots dat ze hem totaal niet meer openkreeg.
Ik heb es even gekeken en inderdaad. Niet van binnenuit en niet van buitenuit.
De deur is gesloten en reageert niet op de sleutel, lijkt wel gewoon los te zitten vanbinnen aangezien ik de sleutel nog al vrij kan bewegen in het slot.

Iemand een ideetje ?

Want iedere keer langs de passagierskant in en uitstappen is ver van ideaal :deuk:

Mvg,
Stefaan
 

EdK

Forumguru
Want iedere keer langs de passagierskant in en uitstappen is ver van ideaal :deuk:
Probeer eens via de kofferbak anders.....:pieker::pardon::deuk:

Maar er is al eens gesproken hier op forum over een slotenmaker , ruil je jouwe om voor een gereviseerde en zodoende blijft de prijs ook betaalbaar
Meen dat hij ergens in buurt van Apeldoorn zat ....
@Joske onze wandelende enceclopie zal het zeker wel weten......
 
  • Leuk
Waarderingen: RSSD

Joske

Forumguru
Ja hier zijn al een paar topics aan gesleten ondertussen ;)

Waarschijnlijk hebben we hier weer met een microswitch te maken die mankeert, @Cordoba heeft destijds iemand geopperd bij wie je de microswitch kan wisselen voor een gereviseerd exemplaar.

Voor de deur nu open te krijgen moet je icm de afstandsbediening of met sleutel in het slot proberen openen en ondertussen op je deur te kloppen om zo alsnog de microswitch te "proberen" activeren. Dit is geen 100% werkende oplossing maar zo zijn er wel al mensen geholpen geweest. :)

Voor de deurbekleding uit te bouwen staat er nog wel iets in de kennisbank geloof ik, maar daar moet je natuurlijk makkelijkheidshalve best eerst je portier open krijgen natuurlijk.
 

RSSD

Lid
Het moet toch het slot zelf zijn, aangezien er geen reactie is op de sleutel.
En afstandsbedieningen hebben we niet.
 

RSSD

Lid
Ik heb hem opengekregen door aan de passagierskant met de sleutel te proberen.

Maar terug sluiten gaat niet.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het juist niet een microswitch is, maar een puur mechanisch probleem. Ooit ook meegemaakt, dat na een moeizame wissel van het portierslot (en het slot enkele tientallen keren getest), ineens het bestuurdersportier niet meer open wilde, niet van buitenaf en niet van binnenaf. Uiteindelijk bleek een 'haak' tussen in het ontgrendelings systeem losgeschoten te zijn. Door tegelijkertijd met de hand op het plaatwerk net naast de deurgreep te bonzen, en tegelijkertijd de deur open te trekken, heeft de garage 'm vrij snel open kunnen krijgen, en dan is het zaak om eerst de bekleding eraf te halen, zodat je er tenminste bij kunt.

Bij haperende microswitch gaat de deur wel open, maar gaat ie ook op de meest onverwachte momenten weer op slot. Overigens het adres daarvoor is inderdaad in Apeldoorn (NL), maar dat lijkt me wel erg ver vanuit Diksmuide, dan ben je de pakweg 100 euro besparing op de kosten, weer kwijt aan tijd en brandstof. Linkje naar dat adres in Apeldoorn, voor anderen met hetzelfde probleem. Ik verwacht dat Frank in Apeldoorn @RSSD wel kan helpen, maar of het voor hem de beste optie is, betwijfel ik (vooral vanwege de afstand).
 

EdK

Forumguru
brandstof in belgie kost bijna niets tov van hier hoor @Cordoba !!
Dus voor onze vlamingen misschien evengoed wel aantrekkelijk als beide richting Breda bv rijden.
 

EdK

Forumguru
Als je niet met frank communiceert dan weet je het nooit en misschien is het evengoed aantrekkelijk als hij wel naar bv Breda rijd
 
Bovenaan Onderaan