Binnenkant raamrubber schoonmaken

ArjanHoek

Forumguru
Op m'n Octavia 2002 O1 zit aan de binnenkant van m'n raamrubber (dat stuk waar je van binnenuit tegen aan kijkt zeg maar) groene aanslag.

Bij m'n Honda kom ik er met een tandenborstel bij, alleen dit rubber is net wat te hoog.

Iemand een goede / handige tip om dit te verwijderen?
 

Berry1912

Forumguru
http://www.action.nl/groene-aanslag-reiniger

Ik zou dit er langs laten lopen, werkt super in de tuin.
Verdunt in een sprayfles en dan flink naspoelen.
week11nlfoto14_1.png
 

Jee13

Forumguru
Je kan het rubber iets naar voren halen door in de hoek bijv een satestok er tussen te steken, dan kan je puntje van kleine microvezelspons ertussen.

Ik gebruik dasty hiervoor, gaat super, spons paar keer uitspoelen en dit paar keer herhalen, daarna dasty goed wegspoelen.
 

Jee13

Forumguru
ik gebruik al jaren dasty, natuurlijk zijn er terror verhalen, maar bij normaal gebruik is er niets aan de hand !
 

H@RM

Senior Member
Zolang je het goed naspoelt is er niks aan de hand. Als je het op laat drogen en de zon zijn werk laat doen is zelfs dood normale shampoo een succes nummer voor lakschades
 

Cordoba

Forumguru
Arjan, dit is niet het deel wat je makkelijk kunt verwijderen? (Bij bijv. de Fabia kun je makkelijk het raamrubber aan de onderkant/buitenkant van de beweegbare ramen verwijderen). Mogelijk dat het bij het binnenste rubber ook vrij makkelijk gaat: dan kun je het gewoon reinigen buiten de auto, en hoef je ook niet zo bang te zijn dat er agressieve middelen (roest) binnen in de deur terecht komen.
 

H@RM

Senior Member
Plaats anders even een foto. Dan kunnen we met gericht advies komen. Zo blijft het toch een beetje gokken
 

Kim_n

Actief lid
Ik heb dit laatst ook gedaan, en heb gewoon APC van chemical guys (verdund) met een zachte verfborstel ingewerkt. Achteraf gewoon gespoeld en was weer proper zwart!
 
Bovenaan Onderaan