O2 RS 2.0 TSI tuned by TVS

achbrouwer

Forumguru
met zo'n hoog koppel hoef je niet eens volgas te geven om hard te gaan, binnen "een fractie" bereik je al illegale snelheden.....maar wel fijn als je wat vlot op wil trekken. Voorheen moest je toch aardig toeren maken om snel ff in te halen, nu niet meer nodig ;)


komt dan aardig in de buurt van een diesel: laag in toeren veel koppel
 

andrehj

Forumguru
Over die CAI: omdat de motor van de OP zo'n 40% meer vermogen levert dan origineel, moet er ook 40% meer lucht in. Dan kan het af-fabriek luchtfilter (wat voor een RS toch al aardig aan zijn limiet zal zitten, is het niet dezelfde als bij een standaard 1.8 TSI, het is immers in de basis hetzelfde blok) best wel de beperkende factor gaan vormen en er dus met een grotere toevoer nog wel wat vermogenswinst te behalen zijn.
Ik zou zo'n test wel eens met een niet getunede motor willen zien. Dan zal waarschijnlijk hetzelfde blijken als in het filmpje van mijn vorige post.
 

achbrouwer

Forumguru
bij een benzinemotor is er toch meer lucht nodig dan bij diesel
Heb altijd begrepen dat bij diesel aanpassen van luchtinlaat capaciteit ten opzichte van origineel niet altijd hoeft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
"Je kunt geen Nederlands" ? Dat is in ieder geval geen (goed) Nederlands. Maar de vraag was of je al een beslissing had genomen, quod non blijkens je antwoord ;) Neigen naar is iets anders dan besloten hebben, tenslotte. Sorry, maar je treft het slecht met een taal-purist :)
 

Thokozanoah

Forumguru
"Je kunt geen Nederlands" ? Dat is in ieder geval geen (goed) Nederlands. Maar de vraag was of je al een beslissing had genomen, quod non blijkens je antwoord ;) Neigen naar is iets anders dan besloten hebben, tenslotte. Sorry, maar je treft het slecht met een taal-purist :)
Sorry, ik had idd al wat verwacht.......:deuk:
Maar voor een kompleet antwoord: ik denk dat ik gebruik maak van het aanbod van TVS
 

Thokozanoah

Forumguru
Waarom had je die cts verkocht dan. Aangezien je nu het zelfde idee wilt.
De RS wilde ik na montage van de CTS nog laten rollen en evt. bij laten stellen, zodat ik zeker zou zijn van een positieve afloop na montage. Dan zou ik op den duur duurder uit zijn dan dat ik nu gebruik maak van de CAI van TVS.
En ik vind het toch wel prettig om alles op gebied van tuning door TVS te laten uitvoeren, zodat ik 1 adres heb waar ik terecht kan. De CTS heb ik misschien iets te impulsief aangeschaft, maar ja......thats's me:D
 
Bovenaan Onderaan