Tigchelaar Breda - Oosterhout (verkoop-onderhoud)

EdZ

Donateur
Gisteren mijn auto ingeleverd omdat er iets mis lijkt te zijn met de stuurbekrachtigingspomp of dynamo (in ieder geval ontstaat er bij sturen een spanningsdip). Bij het maken van de afspraak had de verkoper al een vervangende auto voor mij geregeld (ik woon er 65km vandaan): een fonkelnieuwe F3. Dat is in ieder geval heel netjes vind ik. Tot dusver met aankoop en garantie geen klachten. Ja, je moet als het druk is misschien langer wachten, maar dat is bij iedere dealer zo. Ze kunnen moeilijk 10 verkopers in dienst nemen.

Het is voor verkopers natuurlijk lastig: de ene klant wil graag direct aangesproken worden, de ander juist niet.
 

EdZ

Donateur
En het vervolg:
Auto een week later opgehaald en onderweg geconstateerd dat zaken niet waren verholpen. Ik de pest in en thuis gelijk bellen. Bleek communicatiestoring: de onderdelen waren besteld en het kon wel even duren....

Vandaag auto weer ingeleverd (leenfiets mee, ik ging werken op een kantoor van ons in Breda):
- Gordel vervangen (deze blokkeerde nogal snel)
- Remolie vervangen zoals ik had verzocht
- Tellerhuis vervangen

Hoewel ikzelf niet het gevoel had dat dat tellerhuis zelf de oorzaak was, heb ik het probleem nog niet kunnen reproduceren (betrof uitvallen tellerhuis bij snelle stuurbeweging). Mocht het toch de stuurbekrachtigingspomp zijn dan merk ik dat wel. Ik vind dat ze hun best hebben gedaan.

Kortom: goed te spreken over de service na aanschaf. Geen gezeur om er onderuit te komen (het zijn tenslotte geen goedkope onderdelen), ongevraagd leenauto mee. Zeker dat laatste: het is mijn eigen keuze geweest om zo'n eind uit de buurt een auto te kopen.

Verbeterpunten:
Vooruit: controleer voor aflevering zaken als remolie en dergelijke. Betrekkelijk kleine moeite, maar kan net het verschil maken.

Ik zou hier wel een volgende auto (nieuw of 2e hands) durven kopen. Komen afspraken na, auto is inmiddels uit de garantie.
 

louike

Actief lid
Onze ervaring met de afdeling verkoop van Tigchelaar was tot dusver niet echt positief.

Wij werden tot 2x toe in de showroom pas geholpen na expliciet dit te vragen terwijl we zeker 10 a 15 minuten aan het wachten waren. De verkoper was ondertussen al lopend door de showroom aan het bellen, en niet-zakelijke gesprekjes aan het voeren met zijn collega.

Helaas heeft dit Tigchelaar Breda de verkoop van een auto gekost - wij kregen hier geen goed gevoel bij en hebben de auto (S3C) elders aangeschaft.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Wij werden tot 2x toe in de showroom pas geholpen na expliciet dit te vragen terwijl we zeker 10 a 15 minuten aan het wachten waren. De verkoper was ondertussen al lopend door de showroom aan het bellen, en niet-zakelijke gesprekjes aan het voeren met zijn collega.
dat je dan nog 15 minuten gewacht hebt... gelijk heb je alvast :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan