Witte led lampjes in spiegel vervangen, maar hoe?

Tonno

Actief lid
In de spiegels zitten van die mooie witte ledjes die op de grond schijnen zodra je de auto ontgrendelt.
Nu is er één kapot, de linker.
Ik heb even het kapje er af gedraaid vanavond, maar het witte glaasje lijkt wel een geheel te zijn met het ledje.
Wie weet of dit los is te bestellen ?

Groeten,
 

Tonno

Actief lid
Nog niet gemeten,maar ik dacht er gisteravond even nieuwe in te draaien, maar later weer dichtgeschroefd, het was te donker.
Misschien morgen maar weer eens kijken.
 

Tonno

Actief lid
Zo, vanavond had ik even tijd (en licht) om te checken.
Eerst even met de multimeter in de draden geprikt, met de spiegelmotor als massapunt.
Keurig 12 volt op één draad, maar van de massadraad naar de motor een oneindige weerstand, dus een onderbreking.
Nadat ik de kap er helemaal afhaalde was het direct duidelijk: Nét voor de stekker was de massadraad geknapt.
Dus de hele connector er tussenuit geknipt, en kabelschoentjes er aan geknepen.

Deze is weer voor elkaar, prachtig als alles het weer doet !
 

Kunstje

Nieuw lid
Ook vandaag maar even gekeken en idd een draad breuk . Nieuw draadje getrokken en alles weer ok .

Gr Mark
 
D

Deleted member 6398

Mijn rechterspiegel knipperlicht is er mee opgehouden, instapverlichting doet het nog wel, maar dat is dan ook een gloeilampje, de knipperlichten zijn led's.
Iemand suggesties?
 

pelelaur

Nieuw lid
Mijn rechterspiegel knipperlicht is er mee opgehouden, instapverlichting doet het nog wel, maar dat is dan ook een gloeilampje, de knipperlichten zijn led's.
Iemand suggesties?

Heb ik ook maar aan de linkerkant. Al iemand een oplossing gevonden?
 

Antera

Donateur
Even glas eraf en meten of er spanning op staat eerste manier om te controleren

Gissen = missen
 
D

Deleted member 6398

Bij mij was hij inderdaad gewoon stuk, nieuwe besteld bij de dealer, volgens mij om en nabij de 40 euro.
 

Go2Je

Lid
In de spiegels zitten van die mooie witte ledjes die op de grond schijnen zodra je de auto ontgrendelt.
Nu is er één kapot, de linker.
Ik heb even het kapje er af gedraaid vanavond, maar het witte glaasje lijkt wel een geheel te zijn met het ledje.
Wie weet of dit los is te bestellen ?

Groeten,


Beste,

Bij mij is er ook zo een ledje kapot. In de rechter spiegel dan.
Hoe geraak je aan dat ledje? is dat met die 2 schroefjes onderaan de spiegel?
Die zijn volledig verroest bij mij, en krijg ze dus niet los.

Alvast bedankt voor de reactie
 
D

Deleted member 6398

Ledje schijnt niet op de grond, daarvoor zit er een gloeilampje in. Als de leds kapot zijn gewoon de unit vervangen.
Deze is eruit te krijgen door de spiegelkap eraf te wippen, daaronder zie je twee kleine torx schroefjes zitten, losdraaien en klaar.
 

Go2Je

Lid
Het gaat inderdaad over de ledjes die onderaan in de spiegel verwerkt zitten. En niet de gloeilampjes onderaan de deuren.
Hoe bedoel je spiegelkap eraf wippen? Momenteel hangt mij spiegel nog volledig gemonteerd aan de wagen. Als ik dan langs de onderzijde op de spiegel kijk zie ik 2 schroefjes. (beide vastgeroest). 1 schroefje is reeds gesneuveld in een poging ze los te krijgen.
Is het via deze manier dat je bedoelt met spiegelkap eraf wippen? of bedoel je dat ik op één of andere manier het gedeelte van de spiegel moet loskrijgen dat mee in de koetswerkkleur gespoten is
 
D

Deleted member 6398

In de onderkant van de spiegel zitten zowel de ledjes (knipperlicht) als het gloeilampje (deur verlichting)
En inderdaad de spiegelkap is het gedeelte dat mee gespoten is in kleur, deze kun je er met een beetje moed, beleid en dronkenschap afwippen zonder schroeven, deze zit erop geklikt.
Dan zie je ook de 2 torx schroefjes zitten waarmee je de hele verlichtingsunit kunt demonteren en je kunt het gloeilampje van je deur verlichting vervangen.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
In de onderkant van de spiegel zitten zowel de ledjes (knipperlicht) als het gloeilampje (deur verlichting)
En inderdaad de spiegelkap is het gedeelte dat mee gespoten is in kleur, deze kun je er met een beetje moed, beleid en dronkenschap afwippen zonder schroeven, deze zit erop geklikt.
Dan zie je ook de 2 torx schroefjes zitten waarmee je de hele verlichtingsunit kunt demonteren en je kunt het gloeilampje van je deur verlichting vervangen.


Hoe krijg je de in kleur gespoten spiegelkap eraf?
Wat is de volgorde??
 
Bovenaan Onderaan