Remschijven verkleurd Citigo / Mii

Orange860

Senior Member
image.jpg Strepen op remblokken

Op de linker remschijf aan de voorzijde van mijn Seat Mii (soort van Citigo ) zitten flinke blauwe strepen
En dat bij kilometerstand van amper 1600 km.

Vermoed dat blokken niet helemaal los komen en deels aanlopen.

Bij inspectie bleek eea af fabriek zonder enig likje vet gemonteerd. Scheelt in de kosten natuurlijk...

Bij garage hebben ze blokken gemonteerd, bijgevijld en met kopervet teruggeplaatst.

De strepen blijven. Vermoedelijk sprake van verglazing van de blokken.

Kunnen die blauwe strepen kwaad? Slijten ze er nog af? Remschijven horen in mijn optiek lekker te glimmen na een ritje. Of is dit gevalletje garantie en vervangen. Alleen vervangen blokken of icm schijven.

Heb geen zin om straks bij eerste beurt te horen: meneer, we hebben even de blokken en schijven vervangen. Dat is dan 300 euro.

Zie de foto!
 

Stinger

Actief lid
Mm..Ik weet het niet zeker. Misschien is de remklauw niet goed bevestigd of de remzuiger komt niet goed vrij.
 

Altos

Banned
Kijk ook eens op het up/mii/citigo forum over remschijven, misschien kan je iets met de geposte antwoorden, tips?
 

Ted

Forumguru
Rem eens lekker stevig, vooral bij hoge snelheid! Denk dat je blokken nog niet goed ingesleten zijn en niet volledig aanliggen.
Succes!!!
 

Orange860

Senior Member
Vanmiddag terug geweest naar de dealer: remschijven zo heet geworden door aanlopende blokken dat ze worden vervangen. Inclusief nieuwe blokken. Garantie.

Door de hitte hebben schijven flinke opdoffer gehad. 'Remmen moeten 100 procent in orde zijn. Punt.', aldus de dealer met een bekende Volendamse achternaam.

Netjes opgelost dus. Worden later in de week gemonteerd.
 

Cordoba

Forumguru
Probleem met die blauwe strepen is volgens mij ook dat de blokken daar minder grip hebben (dus minder remkracht). In elk geval netjes opgelost door de dealer.
 

ougie

Forumguru
Kijk, zo hoort het met een gloetje nieuwe auto.
De enige echte oplossing, onder garantie vervangen.:thumbsup:

Heb zelf al een keer een rekening gepresenteerd gekregen van ongeveer €300,- voor vervanging remschijven en blokken. Schijven krom bij 44000km.:sterretjes::cry::laugh:
 

Orange860

Senior Member
Zo. Nieuwe schijven en blokken zitten er onder. Dealer Martin Schilder heeft het zonder discussie opgelost. En zo hoort het ook.

In mijn optiek lag de oorzaak in het af-fabriek zonder enig kloddertje (koper)vet monteren van blokken.

Twee korrels pekel en alles zit muurvast. Slordig.

Tijdens wandeling door showroom zag ik dat het remgebeuren van iedere nieuwe auto "koud" wordt gemonteerd.

Zal wel kostenbesparend zijn voor de VAG-groep. Natuurlijk is alles nieuwe, montage makkelijk, alleen ijzer op ijzer daar hoort vet tussen te zitten.

Mijn Mii (soort van Citigo) remt weer prima. En blijft lekker karretje. Voelt stevig aan. Rijdt lekker. Heerlijk voor in de stad. Alleen dorstig bij snelheden boven de 110 km per uur.
 
Bovenaan Onderaan