Daar is die dan Skoda Octavia 1

ArjanHoek

Forumguru
Ja ik wil de stootstrips rondom, matt donkerbruin (geen poepbruin) maar donkerzwartbruin plastidippen.
Denk dat dat best netjes kan worden aangezien de toch best apparte kleur van de auto.
En even kijken of ik de grill en roosters meepak.


En heel misschien het motorkap, dak, en kofferbak.
Maar dan moet ik eerst even een uur naar de auto staren en even voorstellen.

Klein upswept spoilertje achter.

Ben nog wel meer van plan, maar er zeuren nu2 kinderen aan m'n hoofd, dus eerst even dat ☺haha
 

ArjanHoek

Forumguru
4104-l_222237.jpg


Wil zo'n spoiler als deze auto, klein subtiel opzwiepje.
Alleen heel goed zoeken, of kijken of ik iets pas kan maken.
Op superskoda hebben ze alleen een hele grote.

Of evt deze
o1-3pcsw.jpg


Maar dan zonder de zij stukjes. En in kleur :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ArjanHoek

Forumguru
Is opzig wel mooi ja, en inderdaad overbodig want hij rijdt nooit met regen.
Waar ga ik dat "hossele" om het zo maar te zeggen :cool:??
 

ArjanHoek

Forumguru
Ik heb deze gekocht bij JPCarcolor in roosendaal.
Als je per se dit merk wilt kan ik wel een bus halen voor je. Was rond de 15 euro.
Anders bij de gamma bus Motip werkt ook, alleen dekt niet zo heel lekker eerlijk gezegd.

Of anders gewoon hammerite zwart, is voor trommels ook meer dan afdoende hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ArjanHoek

Forumguru
Ik denk dat je de infrastructuur moet laten liggen (sproeier/kabels), wisser + motor eraf en een dopje erin, volgens mij is dat het in grote lijnen.


Dat gaat geen probleem worden, alleen dat dopje is m'n zorg waar ik dat kan halen? Enig idee?
 

ArjanHoek

Forumguru
Ben zelf wel van het kijken hoe het in elkaar zit, maar het is altijd wel fijn om refewrentie materiaal te hebben inderdaad (Y)

Thnx!
 

ArjanHoek

Forumguru
Van het weekend bezig geweest met de stootstrips van de auto.
Het is lichter bruin uitgepakt dan ik dacht, maar al met al toch wel tevreden over.
Volgende keer wel beter afplakken want het was nogal uitgeneveld.
Maar was gelukkig goed er af te halen. (Plastidip)


DSC_2576.jpg


DSC_2577.jpg


DSC_2578.jpg


DSC_2575.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Ben me aan het oriënteren op een motor swap voor de Octavia.
Ik wil hem ombouwen naar een een V6
Is er iemand op het forum die bekend is met een bepaald type motor conversie voor mijn model, eentje die al een type goedkeuring heeft van de RDW.
Rijd er bijvoorbeeld een met een 2.4 - 2.8 - 3.0 V6 voorwiel aandrijving uit een audi.

En kan de constructie van de auto dit koppel aan zonder aanpassingen of moet er het nodige worden verandert/ verstevigd?


Wat je het beste kunt doen: kijken wat er origineel is geleverd in de Octavia I, en dat motorblok proberen te scoren (als je de motorcode hebt, kun je die ook bij een ander Vagmodel vinden). Ik weet van meerdere mensen die hetzelfde gedaan hebben met een Seat Leon, en daar het V6 blok ingebouwd hebben. Overigens moet je behalve motorblok, ook remmerij en dergelijke aanpassen naar het niveau dat het origineel met dat motorblok heeft. Als je de gegevens hebt, van de donorauto (voor motorblok, maar bijv. ook voor andere remschijven e.d.) kan dat helpen om makkelijk door de RDW-keuring te komen. Overigens wordt je auto bij de RDW-keuring opnieuw op de weegbrug gezet, en krijg je een forse toename in kentekengewicht. Het is dus verstandig om daar goed voorbereid naar toe te gaan en alle overbodige zooi uit de auto te halen voor de keuring (desnoods ga je met 2 auto's en gooi je net buiten het hek van de RDW krikje, gereedschap enz. over, en zorg ook dat je tank niet al te vol zit).
 

ArjanHoek

Forumguru
thnx @Blackokkie2 !

@Cordoba Het "zwaarste" wat ik dat er in kan bouwen is een 1.8 Turbo uit een VRS /Leon/ Golf etc.
Dat is naar mijn weten de zwaarste motor qua PK's die er in is gebouwd.

Nou kan ik natuurlijk met dat motorblok ook al een heel eind verder komen dan de 102 PK die ik nu heb.
Moet echt nog even goed nadenken...
Een 1800CC turbo is waarschijnlijkst het "makkelijkst"
Maar een V6 is wel het gaafst vind ik persoonlijk.

Maar oke... uit een 1800 kan je ook een berg pk's en koppel uit halen... dus een 1800 is inderdaad wel het meest voor de hand liggend.


Moet dan inderdaad ook waarschijnlijk het onderstel en natuurlijk ook de remmen aanpassen.
Maar hoe zit het met de aandrijf assen? Zijn die van een 1600 het zelfde als die van een 1800 RS?
Of heb ik daar een set VRS assen voor nodig?

Wil als eerste een rem swap doen naar schijven achter, aangezien m'n manne (kinderen) ook mee rijden in de Skoda.

In elk geval thnx voor de tips, die zijn altijd welkom.
Hoe meer info hoe beter ik me kan voorbereiden op m'n plannen!

Thnx
 

Cordoba

Forumguru
Een 1.8 VT20 uit een Leon kan zo'n 240 paardjes opleveren, dus dat lijkt me voldoende verschil. Mogelijk dat je via ETKA uit kan (laten) zoeken, wat je moet aanpassen.
Die 1.8 is voor de RS versie? Als de onderdeelnummers voor de VRS niet afwijken van wat je hebt, hoef je dat dus niet te veranderen. De mensen die ik ken, hebben een sloopauto gekocht en daar motor en remmerij uit gehaald, en tegelijk nog allerlei andere zaken overgebouwd. Vervolgens nog wat zaken gedemonteerd van de sloopauto en die los verkocht, zodat het hun uiteindelijk weinig geld heeft gekost, maar wel veel tijd en moeite. Op het Seat-forum (Seat-Online) zijn er een paar voorbeelden te vinden van zo'n ombouw, even zoeken op de nicknamen 'Dave' en 'JB'.
 
Bovenaan Onderaan