Komt er ook een remote APP voor Skoda?

auriga

Forumguru
Wat kun je er zoal mee volgens Skoda
(http://www.skoda-auto.com/en/experience/service/smartgate)

Examples of available vehicle data:
1. Battery voltage
2. Fuel consumption (per kilometre, per hour, overall)
3. Trip computer
4. Speed (wat is het verschil met 9?)
5. Information equivalent to dashboard warning lights
6. Gear indicator and gearshift recommendation (ga je dat op je telefoon willen, terwijl het recht voor je neus op de maxidot staat?)
7. Automatic transmission mode
8. G-meter (lateral, longitudinal)
9. Vehicle speed (als die net zo afwijkt als de dashboard teller: laat maar)
10. Engine revs (joepie en tweede toerenteller)
11. Start/Stop status
12. Brake position
13. Service information (number of days/kilometres to the next oil change/service, VIN)
14. Steering wheel angle (onmisbare feature )

Dus grotendeels zaken die je op je dashboard klokken of je Columbus display kunt zien, maar dan op een klein scherm en de rest leuke gadgets.
"Sorry agent, ik moest even op m'n smartphone kijken hoeveel G-krachten ik op dit klaverblad trok"

Verzin ook eens een echte toepassing zoals bijv. Live kaartupdates en file informatie via internet ipv (of naast) TMC wat vaak onnauwkeurig is.

Of iets waar bijna ieder lid wel warm voor loopt: je eigen VCDS achtige smartphone app voor comfortblinking, needlesweep en andere leuke tweaks voor je Skoda.

Wie kan er nog meer toepassingen verzinnen?
 
Laatst bewerkt:

foobalicious

Senior Member
Overigens ook voor de OIII te bestellen (wel iets duurder?!?): http://www.skoda-muenster-shop.de/product_info.php?products_id=1488

Top, lijkt me een leuke gimmick om te hebben :)

Zou deze makkelijk zelf aan te sluiten zijn? Wanneer deze onder de bijrijderstoel moet worden geplaats dan zit daar neem ik aan ook een aansluiting om het ding op de CAN-bus aan te sluiten... Heeft iemand daar al eens gekeken? Ik heb helaas mijn auto nog niet dus ik kan het nog niet checken
 

Rallye

Forumguru
Waarbij ik mij weer afvraag waarom men dit in Nederland (nog??) niet wil leveren. Skoda is volgens mij bij uitstek een merk dat in de lease wordt gereden. Dus door meer ICT-ers/early adopters. Doe dat dan gewoon meneer Pon.
 

Joske

Forumguru
Ik heb trouwens antwoord gehad van de Duitse mannen :)

Hello,



The installation time is 60 min. and that should make only a skoda dealer.





Mit freundlichen Gruss / Best regards


Christian Gleißner


Teiledienstleiter


AUTO-KRAUSE Schiffahrter Damm GmbH



Een UUR werk? :sterretjes:

Ik ga eens luisteren bij mijn eigen garagist hoe dat in België zit eigenlijk voor de moment :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
Het lijkt me zo'n app waar je een maand mee speelt en dan niet meer naar kijkt. Mogelijk dat een enkele fanatiekeling het langer volhoud.:)

Op webpagina:
Note:
Restriction for Android 4.3 and higher: Mobile Data are not available when using the SmartGate feature.

Dan weer update?
 

Xander

Senior Member
Voor zover ik heb kunnen vinden is SmartGate nog steeds niet beschikbaar in Nederland voor de Octavia. Heeft iemand het al laten installeren in Duitsland of België?
 

Bakkertje

Forumguru
Wat jullie zoeken heet bij VW eRemote (onderdeel van Carnet online), zie: http://volkswagen-carnet.com/nl/nl/start/online-devices.html#tab/open/e-remote
Dat is toch wat jullie zoeken?

En jullie weten als het bij VW kan, kan het bij Skoda ook ;) (maar dan voor de helft van de prijs ..)

Mijn Passat heeft dat in beperkte mate (ik heb een jaar abonnement carnet online bij mijn auto), ik kan bijvoorbeeld vooraf reisdoelen programmeren vanuit mijn luie stoel en die vervolgens ophalen in de auto. Heb het ooit 1x geprobeerd en het werkt, maar intoetsen op je navigatie unit zelf gaat vele malen sneller. Het duurt namelijk nogal lang (een minuut of 5 a 10 is geen uitzondering) voordat het systeem ook daadwerkelijk verbinding heeft met Internet.

@Joske de wlan functie die je aan kunt zetten is dat niet hetzelfde als wat ik in m'n Passat heb? Ik zou een Wifi stick in een usb poort kunnen steken en vervolgens via de Amundsen (bij mij natuurlijk Discover Media) een WiFi hotspot activeren.

Last but not least, voor vragen over dergelijke foefjes hoef je helaas niet bij de dealers aan te kloppen is mijn ervaring. Na aflevering van mijn auto heb ik ze uit moeten leggen hoe het zit met RSAP, WiFi en dergelijke. Heb er zelfs een a4tje over vol gekalkt en naar de dealer gestuurd (wie weet helpt het..)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Je kan het eenvoudig (lijkt mij) zelf installeren. Het gaat op je OBDII poort :)
Met het inbouwen van Smartgate ben je minstens een uurtje bezig (als je het vaker gedaan hebt) , kabelbundel monteren onder dashboard en langs middenconsole onder de linker stoel komt de Smartgate unit.
Daarna moet het via vcds aangemeld worden.
Veel plezier met deze app.
 

Degids

Lid
Wat jullie zoeken heet bij VW eRemote (onderdeel van Carnet online), zie: http://volkswagen-carnet.com/nl/nl/start/online-devices.html#tab/open/e-remote
Dat is toch wat jullie zoeken?
Smartgate is niet hetzelfde als eRemote bij volkswagen of als dat volvo ding in de beginpost.
In de handleiding lees ik:
- Het WiFi bereik is beperkt tot het interieur
- Het contact moet ingeschakeld zijn om je smartphone te kunnen connecten

Volgens mij is het gewoon een veredelde CAN bus scanner. Iets soortgelijks kun je zelf ook wel met een bluetooth obd2 module. Het is in elk geval niet iets wat je binnenshuis vanuit je luie stoel kunt bedienen.
 
Bovenaan Onderaan