The new Skoda Fabia: attention test

blauwkeut

Forumguru
Wah, hij is al verplaatst :dankje:

Tsja, zat ik nog zo op te letten, want op basis van de titel weet je - er gaat hier iets langskomen of veranderen. En dan aan het einde merken dat je zowat alles eigenlijk gemist hebt :banghead:
 

Rosinfield

† In Memoriam
En daarom weer, is het van het grootste belang hoe ooggetuigen worden ondervraagd. Experimenteel is aangetoond dat je ze alles kunt laten vertellen wat er gebeurd is of wat ze gezien hebben, afhankelijk van wat je ze vraagt en hoe. Voorbeeldje: stond de linker of rechter motor van het vliegtuig in brand, was het een rode of zwarte auto (terwijl er geen sprake was van brand resp. de auto noch zwart noch rood was).
 

Cordoba

Forumguru
Ik had ongeveer de helft gemist, maar bij iedere verandering was er ook 'even beeldstoring' oftewel even zwart beeld tussendoor, en dat was steeds relatief lang, dat is wel het verschil met als je het met eigen ogen ziet (als ik me ogen open hou, gaat bij mij tenminste het beeld niet steeds een paar tienden van een seconde op zwart), daardoor valt bijvoorbeeld de verwisseling van zwart busje voor een taxicab veel minder op.

Overigens de opmerkingen van Rosinfield zijn volgens mij wel volkomen op zijn plaats, ook in het geval je het letterlijk met eigen ogen gezien hebt (en dus niet via een camera).
 
Deze werd vandaag op het werk gebruikt.. dacht even zoeken of deze hier al gespot is.. maar toen ik zag dat het een 2015 filmpje was kon dat haast niet anders.. wel leuk gemaakt :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan