Schaafgeluid bij het nemen van bijv. een drempel

de5de

Lid
ik heb hem 13 maanden en sinds enkele weken de problemen. Ik heb al eens een half jaar geleden met een echte bandenexpert erover gehad waarom een Rapid best hoog op z'n wielen staat. Zijn opmerking was destijds 'constructietechnisch'. Toen zij hij al dat er waarschijnlijk relatief weinig ruimte in de wielkuipen is. Daarom ook de 215/45 banden. Banden met een hoogte van 55 zouden aanlopen.
 

andrehj

Forumguru
49 weken a 5 dagen x 20 is 4900 + nog de drempels die in ons dorp liggen. ZEKER 6000 drempels per jaar.
Ik wordt daar s...ziek van. 205/55 R16 heb ik als winterband. Dat schaaft dus.
Nou, dan is het probleem toch opgelost? Je hebt te grote wielen gemonteerd en vervolgens lopen die aan....
Ik snap je niet. Als je die monteert, dan zie je toch dat die winterwielen veel groter zijn dan dan de zomerwielen die er af komen? Waarom dan nog hier die vraag stellen?:sterretjes:
 

de5de

Lid
Inderdaad dat klopt. Dat besef ik ook dat ze te groot zijn. Toen moest ik echt voorzichtig over drempels. Nu heb ik enkele weken mijn standaard originele 16"velgen met 215/45 met zomerbanden weer gemonteerd en nu schaaft het ook. Daarom denk ik dat er iets met vering aan de hand is. Ik heb al onder de auto gekeken en gevoeld. Alles zit nog vast. Ik zal eens een wiel eraf halen en kijken in de wielkast. Anders maar weer naar de dealer.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan