Volvo V70 D2

Havana

Forumguru
Aan de software van de 1.6, die nu toch al aardig wat jaartjes op de markt is, zal waarschijnlijk wel het nodige gebeurd zijn. M.a.w. de ene PSA 1.6 is de andere niet. Blok is ook door veel fabrikanten gebruikt, o.a. Peugeot, Citroën, Ford, Volvo en zelfs BMW.
 

skodaboy

Forumguru
ik vind het géén goede combi een 1.6 tdi 115pk in een logge en zware Volvo V70.
op zich zal die 1.6 tdi wel voldoende zijn,al denk ik dat het gauw gaat vervelen omdat je weinig tot géén overschot hebt.

ik heb vorige week 3 dagen met de nieuwe 03 GL gereden als vervangwagen voor m'n 02 4x4,
op zich is die 1.6 tdi géén slechte motor en presteert hij prima in een 03 GL..;)
maar een 03 4x4 met 1.6 motor vind ik dan weer géén goede combi (auto is al zwaarder van gewicht)
en dan spreek ik nog niet van het trekken van een aanhangwagen of caravan..
in mijn ogen ga je met de 1.6 tdi 4x4 al snel geconfronteerd worden met het beperkte vermogen en de 'uithouding' van het motortje..:jaja:
 

jalex_h

Forumguru
Alles is natuurlijk relatief. Vroeger was je al de bink als je een rode i achterop je Passat had....
 
  • Leuk
Waarderingen: 030

micky

Forumguru
Aan de software van de 1.6, die nu toch al aardig wat jaartjes op de markt is, zal waarschijnlijk wel het nodige gebeurd zijn. M.a.w. de ene PSA 1.6 is de andere niet. Blok is ook door veel fabrikanten gebruikt, o.a. Peugeot, Citroën, Ford, Volvo en zelfs BMW.

de mijne was van december 2011, maar de specs zijn nog steeds niet veranderd, dus de resultaten ook niet lijkt me
 

micky

Forumguru
Alles is natuurlijk relatief. Vroeger was je al de bink als je een rode i achterop je Passat had....

jaja, eerst de TDI (90pk) daarna de rode I (110pk), toen de rode DI (130pk) dat werd later ook de 100 pk en de rode TDI (150pk) alles gereden behalve de 150pk, toen ben ik naar 170pk 2.0tdi gegaan :)
 

micky

Forumguru
Iedereen 'valt' over het vermogen in combinatie met het gewicht, maar ik denk dat voor het gevoel de overbrengingsverhoudingen van versnellingsbak en as een stuk belangrijker zijn.
Dat je daardoor een stuk 'top'-snelheid kwijtraakt, zul je niet heel vaak merken in Nederland.
die topsnelheid raak je sowieso kwijt omdat Volvo ze begrenst,mijn V50 liep in 1 keer naar de 193 en dan was het dood, zelfs heuvel af in D..

Ik weet sinds gisteren dat de A3 1.6tdi Ultra begrenst is op 221, hij gaat op vlak terrein zo naar de 210+ bij heuvel af zit je zo op de 221 en dan remt hij echt af, kan mijn O3 nog iets van leren..
 

hemi24

Forumguru
De ene motor is de andere niet, inderdaad. Zo weet ik uit ervaring dat je met een vergelijkbare caravan achter een Ford C-Max een gelijk gemotoriseerde Peugeot 3008 compleet zoek rijdt... :cool:
Het blokje van PSA (1.6 HDI/TDCI/ D2) trekt voor een aanhanger/caravan wel een stuk beter dan dat ik dit van de O2 met 1.6 TDI gewend was!

Zuipt trouwens wel als een ketter, zo'n 115 pk 1.6 HDI/TDCI van PSA...

Heb gisteren nog een poosje achter een V60 D2 aan zitten te vangen, ook dat is een combinatie van een wagen/motor, waarvan ik denk "Doe maar niet..!"
 

Pollewop

Forumguru
Valt er te leven met de Volvo V70 D2? Een kleine 1.6 liter diesel met 115 pk moet de 1500 kilo zware Volvo voortstuwen. Niet bepaald een ideaal recept, maar deze Volvo kun je wel voor 38k meenemen. En valt binnen 20% bijtellingstarief. Een geweldige aanbieding.

http://driveaholic.nl/rijtest-volvo-v70-d2-2015/

Goed geschreven review, Chris. Top... :thumbsup:

Ik herken vooral wat je schrijft onder de kop "Robuust, comfortabel en ruim: een echte Volvo".
Een V70 is vooral een perfecte reisauto, die niet uitnodigt tot snel rijden.
Ik heb gekozen voor een V70 D4, aangezien ik geregeld door D van CH naar NL rij, en dan is het extra vermogen "wel lekker"... Als je wilt kun je dan een stukje optrekken met de "snelle jongens"...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan