Skoda Tuning ervaringen

E

Ex-lid 2926

Vanaf de aanschaf van mijn O2 (2-2010) volg ik de tuning topics op dit forum en de websites van VVT en JD. Nog steeds die twijfel "doen of niet doen". Eigenlijk loopt die 1.9 TDI van mij wel lekker en ook nog eens lekker zuinig.
Sinds ik op het werk af en toen in een nieuwe Polo 1.4 TDI 90pk stap (dezelfde 3 cilinder die ook in de Fabia III leverbaar is) begin ik toch wel te verlangen naar een iets kwieker reagerende O2. Die 3 cilinder 90 pk Polo doet zoveel vlotter aan. Het zal meer het gevoel zijn dan de harde cijfers bij een vergelijking, maar toch.
Toch maar eens over Marum rijden. De prijs is namelijk ook nog eens concurrerend.
 
D

Deleted member 6398

Ben ook wel benieuwd, heb.ook een aanbieding voor chippen via hun gekregen.
 
D

Deleted member 6398

Via een kennis van me die daar werkt, 300 euro, maar ik moet nog even kijken wat dat allemaal inhoudt
 
E

Ex-lid 2926

Een paar voorbeelden volgens de website van VVT:
105 pk 1.9 TDI (PD) Euro 325 Wordt dan 140 pk / 320 Nm
105 pk 1.6 TDI (CR) Euro 425 Wordt dan 140 pk / 300 Nm
Let wel: ze tunen alleen diesels.
 

ertromp

Forumguru
Ik neem aan dat je een 1.6TDI hebt? Dan heb je standaard ca. 105 pk bij 250Nm fabrieksopgave.
Resultaat mag er zeker wezen :thumbsup:
 
D

Deleted member 6398

De fabrieksopgave klopte blijkbaar niet helemaal, dit kwam er op de testbank uit. Maar wel met enorm verouderde software. Die eerst maar eens een update gegeven en daarna de rest. Zeker tevreden met het resultaat, ik heb nu een heel andere auto ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Alleen een forse verhoging van vermogen en koppel, rechtvaardigt zo'n conclusie niet. Daarvoor is een plaatje noodzakelijk van hoe eea verloopt. Niet noodzakelijkerwijs van deze auto, maar toch in ieder geval van een soortgelijke
 

ertromp

Forumguru
De fabrieksopgave klopte blijkbaar niet helemaal, dit kwam er op de testbank uit. Maar wel met enorm verouderde software. Die eerst maar eens een update gegeven en daarna de rest. Zeker tevreden met het resultaat, ik heb nu een heel andere auto ;)

205Nm op de testbank voor een auto die 250Nm volgens fabrieksopgave zou doen :pieker: Dan zou ik me toch zorgen maken wat er aan de hand is want zoiets komt niet door "enorm verouderde software" die er in zou zitten
 
D

Deleted member 6398

En kloppende resultaten of niet, feit blijft dat er van de 1.6 TDI vele updates zijn geweest waarvan er blijkbaar bij mijn auto door de (Skoda) dealer geen één was uitgevoerd slechte zaak.
Nu wel alle updates doorgevoerd en zie hier het resultaat.
Uiteraard er een uitdraai
 
D

Deleted member 6398

@Corné de Kluijver, bedankt gaat lukken, alleen gisteravond nog maar even gereden,
Pinkster weekend hè, dan staat hier alle in het teken van de motorelfstedentocht :yeehaa:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
D

Deleted member 6398

Net even contact gehad met VVT voor wat betreft de beruchte sjoemelsoftware, waar mijn auto ook aan blijkt te voldoen :cry:.
Wat gaat er gebeuren en wat zijn de consequenties?
Blijkt een software update te zijn die dus ook je tuning om zeep helpt.
VVT heeft normaal als stelregel dat na een software update ze de tuning er gratis weer opzetten, maar.....
Het gaat nu om behoorlijke hoeveelheden auto's dus ze zitten te denken aan om en nabij de 100 euro :sterretjes:
 
Bovenaan Onderaan