Göritzlehner Hengelo

dj.verhulst

Forumguru
ik heb ook bij Göritzlehner Hengelo een O1 TDI gekocht 5 jaar in gereden verschillende keren onderhoud aan laten doen,, prima indruk,, wil er nu weer een O3 kopen zodra ze iets hebben wat me past.
 

MARGAUX

Nieuw lid
Super goede dealer ! Erg goede service en denken ontzettend met je mee.
Je krijgt zelfs nog een heerlijke zelf gebakken taart mee, gemaakt door Herman Göritzlehner zelf.

Mijn eerste Superb daar besteld, hierna zeker weer !
 

bluskabouter

Forumguru
sinds 2003 klant bij goritzlehner, niet een dealer waar je door maatpak verkopers wordt geholpen.
prima team, no nonsens.
afspraak is afspraak.
 
Vandaag 'even' vanuit Hilversum naar Skodadealer Göritzlehner in Hengelo gereden. Er staat daar een aantrekkelijk uitgeruste Octavia II 1.4 TSI EBL te koop. Van te voren even gebeld of hij er nog stond. Ja.

Na aankomst proefrit gemaakt. Dat viel flink tegen! De auto maakte een hoop herrie, veel meer dan mijn huidige Octavia 2.0 FSI en de peperdure Columbus satnav/radio was defect. Bovendien was de auto vies en op de achterruit zat een dikke laag stof.

Terug bij de dealer is de verkoper zelf ook maar een proefrit gaan maken. 'Kapot wiellager' was zijn conclusie. De Columbus was inderdaad ook kapot. "We kunnen e.e.a. wel repareren, maar dat zal enkele weken kosten want we hebben het erg druk."

Ik vind het ronduit verbijsterend dat een merkdealer (nota bene in 2014 uitgeroepen tot Skodadealer van het jaar) zulke tinnef te koop zet. Deze Octavia is sinds oktober j.l. bij deze dealer in bezit. Je ZOU denken dat in de tussentijd een monteur of verkoper een proefrit is wezen maken en de auto goed nagelopen is op eventuele defecten. Niet dus...

Voor niets 250 kilometer gereden. Je ZOU denken dat de verkoper zich dan excuseert voor de situatie. Mooi niet, kennelijk vindt men dit bij Göritzlehner normaal.

Ik zal een formele klacht bij Skoda Nederland indienen, maar meldt dit hier alvast zodat eventuele andere belangstellenden gewaarschuwd zijn.

http://www.autowereld.nl/skoda/octa...-line-rijklaar-rijklaar-20436964/details.html
 

Antera

Donateur
Ze ruilen iets in maar lijken zelden tot nooit de auto na te zien op gebreken. Ik denk dat 50% van de auto's worden ingerolen juist vanwege gebreken of dure aankomende kosten. Als dealer zou je zeggen dat je daarom elke auto grondig nakijkt daarop zodat de nieuwe klant niet elke keer terug hoeft te komen vanwege problemen.
 

EdK

Forumguru
"We kunnen e.e.a. wel repareren, maar dat zal enkele weken kosten want we hebben het erg druk."
Tsja logisch toch, zo'n 2e handsje levert stukken minder op...... en ach voor de beurten kom je toch wel terug bij ons !
Want tsja wij zijn merkdealer en door ons behoud je je skoda voordeeltjes die je verliest als je bij zo'n beun de haas je onderhoud laat doen....
 

Rallye

Forumguru
Jammer van je slechte ervaring. Ik ken ook klanten die juist deze dealer wel roemen om zijn service.....
 

Bakkertje

Forumguru
Laatst ook een heel eind gereden om een auto te bekijken om er ter plekke achter te komen dat de auto schade had gehad die slecht gerepareerd was. Verkoper had het ter plekke netjes gemeld en wondt er verder ook geen doekjes om.

Suf, maar wel m'n les geleerd en dus voortaan eerst telefonisch wat meer uithoren om dit soort dingen te voorkomen.
 

Cordoba

Forumguru
Dit topic had eigenlijk in het deel 'ervaringen met verkooppunten' moeten staan, ik zal 'm daarom aanmelden zodat de mods 'm kunnen verplaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Dat een wagen er vies er bij staat is natuurlijk niet netjes, maar dat een wagen technisch niet in orde is gemaakt is voor bijna ieder autobedrijf normaal, dit gebeurt bij het afleveringen klaar maken.

Je weet tenslotte niet hoe een wagen verkocht wordt, voor hetzelfde geld koopt een handelaar hem op en is het geld wat je gespendeerd hebt weg gegooid.. Het draait tenslotte allemaal om geld ;)

Wat verstandiger was geweest is zoals antera ook vermeld heeft is dat ze er vooraf naar kijken zodat alle defecten bekend zijn en dit eventueel kunnen vermelden.

Zie niet in waarom je hiervoor een formele klacht bij Skoda zou moeten indienen :pieker:
 

Niels83

Forumguru
Dat een wagen er vies er bij staat is natuurlijk niet netjes, maar dat een wagen technisch niet in orde is gemaakt is voor bijna ieder autobedrijf normaal, dit gebeurt bij het afleveringen klaar maken.

Je weet tenslotte niet hoe een wagen verkocht wordt, voor hetzelfde geld koopt een handelaar hem op en is het geld wat je gespendeerd hebt weg gegooid.. Het draait tenslotte allemaal om geld ;)

Vind dat eigenlijk best raar.. want waarom maak je anders een proefrit? Een auto moet gewoon redelijk goed zijn.. dat een radio niet werkt oke.. maar dat je door de herrie niet kunt beoordelen of een motor rustig loopt slaat nergens op.

Die man kan die auto niet normaal rijdend verkopen maar je moet er wel een normaal bod op doen.

Zo'n komt natuurlijk bij een handelaar, want niemand koopt dat.
 

Spierings

Forumguru
@Niels83 ik praat het ook niet goed, maar zo werkt het helaas wel.. ze hadden inderdaad hooguit de ergste gebreken kunnen herstellen. Maar er zijn ook genoeg mensen die een auto zonder proefrit kopen..
 

ertromp

Forumguru
Er zijn gelukkig ook dealerts die bij inkoop zelf een proefrit maken en dit soort defecten opnemen en meenemen in de onderhandelingen bij inruil en dus exact weten wat er allemaal gerepareerd moet worden.
Daarna afhankelijk ook van de optische staat wordt e.e.a. gerepareerd of wordt de auto zelfs doorgeschoven naar de handel. Ze zijn er echt wel die ook voor de gebruikte auto's in hun showroom best selectief zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Daarnaast is het natuurlijk zo (niet in dit geval) dat er (slijtage) processen aan de gang kunnen zijn zonder dat dit direct of makkelijk is vast te stellen, maar die zich wel binnen afzienbare tijd zullen openbaren. Vergelijk het met iemand bij wie door ongezond eten de aderen dichtslibben. Bij medische controle zal lange tijd niets worden gevonden en hij/zij zal zich goed voelen, tot er een ader helemaal dicht zit met de bekende gevolgen
 

turboturbo

Forumguru
@ertromp dat is ook wat ik tot nog toe begreep van een enkele dealer waar ik klant ben geweest.

Zij willen geen risico op naamsvervuiling door slechte auto's te verkopen, dus bijv auto's ouder dan 6 jaar of hogere km stand dan 100.00 ofwel een verkoopwaarde die beneden een x bedrag ligt, niet zelf te gaan verkopen. Dat is het handelaren segment en daar willen sommige dealers boven blijven staan.

M.i. een verstandige keuze als dealer zijnde.

Maar als ik TS begrijp was dit geen goedkope occasie dus helemaal geen kandidaat voor de handelarenmarkt...

Vreemd dus dat deze dealer z'n service (en naam) niet wat beter beschermd en te staan voor de waar die men verkoopt.

Ook al wordt de auto misschien niet gekocht door een klant die een proef rit maakt. Dan komt ie er immers toch weer een keer mee terug...
 
Bovenaan Onderaan