Parkeersensor achter

Nee hoor zo klein ben ik niet (1,83), maar misschien parkeer ik altijd voor heel lage auto's :laugh:.
Zo'n probleem is het ook niet, maar het valt mij op dat ik soms over de motorkap van de auto achter mij heen kijk (meer dan bij mijn vorige auto, een golf variant). Dan zit er ook nog zo'n lange puber op de achterbank die het uitzicht blokkeert. En zo'n parkeersensorsetje kost bij Conrad "slechts" 30,--. En het lijkt me gewoon leuk om te hebben.
Genoeg redenen om een beetje aan de auto te knutselen :yeah:

Rene
 
Die switch schakelt de achteruitrijverlichting van de auto uit. En omdat daar de parkeersensoren op aangesloten zijn, schakelen die ook uit.
Ik ga trouwens voor mijn Yeti ook parkeersensoren kopen. Niet omdat ik de lengte van mijn auto niet kan inschatten, maar omdat ik gewoon de voorkant van de auto achter mij niet meer kan zien door de hoge zit en de hoge achterruit.

Rene

Ik vermoed dat dit enkel bij 'native' 13 polige connectoren, en niet als er een adaptor word gebruikt voor 'oude' 7 polige aansluitingen... Want bij mij werkte de achterruitrijsensor wel, zelfs als de kar was aangesloten.
 
Oeps sorry nu gooi ik geloof ik zelf iets door elkaar.
Er zit een schakelcontact voor het mistachterlicht en niet voor de achteruitrijlichten.
Dan weet ik dus niet hoe de achteruitrijsensor uitgeschakeld wordt bij het gebruik van een aanhanger.
Misschien is de auto zo "inteligent" om ook het achteruitrijlicht uit te schakelen, maar zeker weten doe ik dat niet.
 

cvegreen

Forumguru
Met alle respect maar waar gaan we off topic hier ?

Op pagina 1 begon het en reageerde daarop zonder door te lezen. Wist niet tot nu dat er een tweede pagina was waar het zichzelf had opgelost. Mijn waarschuwing was inderdaad totaal overbodig. Een beetje tijd en zoveel mogelijk willen doen en dan zie dingen over het hoofd. Sorry.
 

Roco

Lid
Ik heb nu ook dit probleem, dus:
Bij inschakelen van achteruit versnelling piept de sensor constant. het betreft de sensor links van het midden en.......
de fout treedt alleen op, als het geregend heeft/het regent, dus als de bumper drijfnat is.
Als het droog is , functioneert de pdc prima.
Maf!
Sensor is al onder garantie vervangen, probleem treedt weer op.

Iemand enig idee? tips? iets wat ik zou kunnen controleren?
 

Joske

Forumguru
zit de sensor op een correcte manier in de bumper? Niet te ver naar buiten of naar binnen waardoor er heel makkelijk water in kan?

Maar zou in principe niet mogen uitmaken.. heb je een trekhaak toevallig?
 

Roco

Lid
ja, een afneembare en die zit er dus niet in.

Heb gisteren siliconen spray van Shimano op een doek gespoten en toen de bumpert ingewreven.
Alleen rond de sensoren.

vannacht veel regen en vanmorgen dikke regendruppels op de bumper......

In de achteruit....geen piep.

interessant!
 

Canon-Eye

Forumguru
Met alleen regen heb ik nooit last, maar als er 's winters toevallig ijs- of sneeuwafzetting op een sensor zit, dat meldt die zich wel. Even eraf wrijven helpt in mijn geval.
 

Roco

Lid
mijn sensorpiepprobleem is opgelost. Tijdelijk, want ik moet iets herhalen.....
Ik had last van piepende sensor links of rechts, maar alleen bij regen.
De sensor zit in een soort koker, die net de rand van de bumper niet raakt. Dat kleine
beetje ruimte rondom de sensor deed het 'm.
Eerst goed schoongemaakt en toen ingespoten met siliconenspray ( Shimano oid)
Goed in die tussenruimte spuiten, het moet er uit lopen.
daarna is de kwaal over tot.................ongeveer 2-3 maanden later of 6 wasbeurten in auto wasserette later.
Weet nog niet welke van de twee het is....
Dan weer ff schoonmaken en weer inspuiten en het kwaaltje is weer verholpen
voor een lange periode..
Er was een schrijven van de importeur, dat dit vals alarm probleem kan optreden en dat er geen remedie voor is. Diverse merken zouden het hebben.
Afijn, siliconenspray doet dus wonderen.
 

cvegreen

Forumguru
Wij hebben nog geen enkele auto gehad die rare kuren had met sensoren, wij hebben nu een camera en dat is ook niet alles.
 
Parkeersensor 2.jpg Parkeersensor.jpg Vaak is er gewoon een sensor in je achterbumper kapot, hierbij de globale ohmse waarden, Ik denk zelf dat 5% afwijking hiervan ook nog wel werk, weet ik niet zeker. Ik heb ze pas nog bij Ali besteld voor weinig, ze werken prima.
 
Bovenaan Onderaan