Octavia RS voor Politie Aalter-Knesselare (B)

2Metertje

Actief lid
skoda-octavia-rs-anpr.jpeg


Zie autoblog voor de uitgebreide post.
 

Falcon

Donateur
In engeland hebben ze een veel subtieler systeem.. ik snap niet waarom hier nu de hele motorkap vervangen moest worden.
 

Scout15

Actief lid
Robocop back to the future mad max?? :deuk:

Wel héél subtiel zie ik :D

Je bedoelt KITT!! haha

http://www.autoblog.nl/nieuws/octavia-rs-van-belgische-politie-scant-iedereen-in-zn-buurt-73993

Begin vorig jaar werd in België al besloten dat de politie gebruik mocht gaan maken van zogenaamde ANPR-camera’s. Hardware die ieder passerend kenteken nauwkeurig registreert en deze koppelt aan diverse databanken. Geen verzekering? Openstaande boetes? Gestolen voertuig onder je reet? De ANPR (Automatic NumberPlate Recognition) pikt je er geheid tussenuit.

Nu wordt deze techniek ook naar de patrouillewagen gebracht. De politiezone Aalter-Knesselare mocht deze week een 220 pk tellende Skoda Octavia RS geleverd, voorzien van een KITT-achtige module op de motorkap. Met daarin vier ANPR-camera’s ter waarde van 85.000 euro. Dankzij infraroodtechnologie werken de camera’s bovendien in alle weersomstandigheden.

Oh, en denk niet dat alleen België dergelijke totaalcontroles uitvoert. In Nederland hebben we ook doodleuk 1625 ANPR-camera’s langs de weg staan. Camera’s die iedereen en z’n moeder scannen, en bovendien toegankelijk zijn door de Belastingdienst. *mompelt iets over 1984*
 

Mettes

Forumguru
In engeland hebben ze een veel subtieler systeem.. ik snap niet waarom hier nu de hele motorkap vervangen moest worden.
Anders was de verbouwing te goedkoop.
In Belgie moet er steeds veel geld verkwist worden .
Hier moesten ze ook nog een mooie wagen kunnen verknoeien.
 

Berry1912

Forumguru
Lees dat er 4 camera's inzitten en ook infrarood. In Engeland en ook hier in Nederland zit er vaak maar één camera ergens aan de linker voorkant tegen het midden aan onder/achter de bumper.
Ik zie hier minstens twee cams aan de voorzijde en links en rechts een camera.
 

mikestar

Nieuw lid
@Joske bij ons in de politiezone rijdt er ook een anonieme skoda superb fl rond die ook die camera's heeft zonder gat in de moterkap...
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht eigenlijk dat het systeem zo groot was, omdat er een Vlaams- en een Waals-talige versie moest komen op elke auto.;) Eerlijk gezegd vind ik dat degene die rondrijdt met zo'n motorkap direct bekeurd moet worden en het kenteken van de betreffende auto moet worden ingenomen: dat flatgebouw op de motorkap beperkt het zicht van de chauffeur enorm. En waarom om een ANPR zo zwaar gemotoriseerd zijn: met een bakfiets met zo'n apparaat erop, scan je misschien nog wel meer kentekens dan zo.
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Lees dat er 4 camera's inzitten en ook infrarood. In Engeland en ook hier in Nederland zit er vaak maar één camera ergens aan de linker voorkant tegen het midden aan onder/achter de bumper.
Ik zie hier minstens twee cams aan de voorzijde en links en rechts een camera.
Ik rijd (als deurwaarder) regelmatig in één van onze ANPR-auto's. Die herkennen jullie bijna niet hoor... en die heeft toch echt ook vier camera's én infrarood. Maar, gewoon in de bumper ingebouwd. Dus waar deze powerdome goed voor is, is mij echt een raadsel.

Sowieso met ik het met @Cordoba eens: die 220 PK is nergens voor nodig, zolang de auto tenminste alleen voor ANPR-doeleinden wordt ingezet. Bij hogere snelheid neemt de hitkans behoorlijk af, boven de 130 km/u is 't eigenlijk vooral mis. Wij rijden gewoon met Golfjes 1.4TSI, prima!
 

Cordoba

Forumguru
@MarcoO2 Waarom rij je als deurwaarder in een ANPR Marco? Ik neem aan dat in geval een auto in beslag genomen wordt vanwege belastingschuld of iets dergelijks een gewone agent toch werkt (of eigenlijk beter werkt: hij mag stoptekens geven aan automobilisten, als deurwaarder ligt dat volgens mij toch ingewikkelder). Of is het zo dat bij een grote regionale controle alle voertuigen ook langs de ANPR geleid worden, en je dan eventueel auto's direct in beslag kan nemen als deurwaarder?
 

NewO3

Forumguru
Aanhouden die politie auto. Dat gedrocht op de motorkap belemmert het zicht ... zonde van het geld en vooral de RS
 

riskitalltowin

Actief lid
Verschrikkelijk wat ziet dat er uit zeg. Er schijnt dus ook al zo een Exeo bij onze zuiderburen te zijn http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130628_00640418

Wat een kutartikel, verre van objectief. Typerend voor de heersende belgische kutmentaliteit. 50000 euro.. Hoe erg, Audi-motor in een Seat :nailbiting:. Dat hebben ze allemaal, en de audis rijden rond met VW motoren. Auteur van dit artikel zou toch effe aan de schandpaal moeten komen.


Bijdeweg: ben zelf ook Belg.
 
Bovenaan Onderaan