De nieuwe Passat

Bakkertje

Forumguru
@Darkside Als de nieuwe S3 qua maximaal gewicht onder de 2000 kg blijft zal ik vast nog een keer mezelf :banghead:
Andersom wordt ook benzine mogelijk toegestaan (nu alleen diesel of lpg) en dat had de keuze helemaal anders gemaakt. Maar ja, als je alles van te voren weet...

Des te meer ben ik in mijn nopjes met de review van @sitechris die als petrolhead toch zijn zege heeft gegeven aan de Passat en daarmee ook mijn ervaringen onderstreept.
 

Darkside

Forumguru
Dit.soort dingen zijn zuur ja. Als je dit wist dan had je even gewacht met bestellen.
Maar je bent niet de enige. Modeljaar wijzigen waarbij je ook gratis extras krijgt als.je een maandje later besteld had zie je ook vaak.
 

jalex_h

Forumguru
Pfff, ben ik blij dat ik geen Passat besteld heb. Hoewel het qua leaaeprijs waarschijnlijk niets uit maakt.
 

sitechris

Donateur
Op die business versies krijg je als particuliere koper wel weer minder inruil op je huidige auto. Als leaserijder is het zuur, want die versies zijn gewoon net wat gunstiger al met al.
 

Bakkertje

Forumguru
Waarschijnlijk wordt het leasebedrag voor een business edition gewoon hoger omdat een deel van de korting al in de fiscale prijs verwerkt zit. In mijn geval blijft de bestelde Passat onder het budget en krijg ik het verschil bruto verrekend.
Kortom het zal voor mij waarschijnlijk weinig uitmaken, het leasebedrag voor de business line zal hoger zijn dan de Highline zoals ik hem nu in bestelling heb. Met een hoger lease bedrag houd ik minder over / moet ik bijbetalen en blijft het netto onder aan de streep gelijk of wordt het zelfs duurder.
#praathetvoorzichzelfmaargoed

Heb al bericht van de dealer dat mijn bestelling definitief is en niet aangepast kan worden.. Morgen toch maar even een belletje doen met Athlon en eens horen hoe zij in de wedstrijd zitten als toekomstig eigenaar van de auto. Ik kan me voorstellen dat zij in het kader van restwaarde ook liever een luxer aangeklede auto zouden willen..

Nou ja, het blijft een luxe probleem en die opties die je erbij "krijgt" heb je eigenlijk niet nodig anders had ik ze nu al in bestelling gehad.. Zo simpel ben ik dan ook wel weer. De collega die samen met mij besteld heeft heeft de genoemde opties wel en die kan zichzelf wel echt voor zijn kop slaan..
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat de verkopen bij VW een beetje tegenvallen en ze er daarom maar wat extra plastic tegenaan plakken ;)
Heb vandaag even de berekening gemaakt van mijn config vs de Business R en die laatste is netto zo'n 20 euro per maand duurder dan de mijne (op de Business R zal minder korting gegeven worden), dat heb ik er dus ook weer niet voor over.
Oftewel de rust is wedergekeerd ...

Nu gewoon weer verder met wachten tot week 8 voor m'n Passat..
 

Darkside

Forumguru
R-design plus :D
VW-passat-B8-Streettec-550.jpg


http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-volkswagen-passat-b8-bereikt-ultiem-dieptepunt-73846#post-73846
 

rickvandevelde

Senior Member
Ik heb vandaag mijn in bestelling zijnde passat variant highline dsg met wat extra's (navigatie, velgen, trekhaak, dakdragers, flippers aan het stuur en wat klein spul) nog om kunnen zetten naar een business R uitvoering.
Lease bedrag was per maand 32 euro extra en paste nog prima binnen mijn leasebudget.
De extra's met uitzondering van de navigatie heb ik onveranderd gelaten
Toch wat mooie extra's zonder verhoging van de fiscale waarde
 
Laatst bewerkt:

rickvandevelde

Senior Member
Mijn auto stond voor aflevering 7 mei.
Ik heb in november de auto al besteld (omdat volgens de leasemaatschappij de auto anders niet op tijd geleverd kon worden)
Blijkbaar is de auto nog niet eens in bestelling en vallen de levertijden dus wel mee.
Gelukje voor mij
 

Bakkertje

Forumguru
Daar heb je inderdaad mooi mazzel mee! :yeah: Wellicht komt het omdat je een variant in bestelling hebt en ik een sedan.
Nou ja, als ik de kans had gehad om het aan te passen had ik het ook gedaan ;)
 

030

Forumguru
Zeker, ik zag vorige week in een D een R-line rijden. Erg lekker pakket zeg. Het staat de auto super.
 

Bakkertje

Forumguru
Vreemd bij mij is het ook daadwerkelijk week 6 geworden..? Bij een collega ook overigens.. nou ja, c'est la vie ..
 
Bovenaan Onderaan