Project LED

DeNnZ

Forumguru
Inmiddels weer wat wijzer,
De storing aan de airbags kwam door een kabelbreuk in het rechter portier.

De LED's uit de make-up spiegels heb ik inmiddels verwijderd wegens het tekort aan licht en ook door de hardheid van het licht.
 

DeNnZ

Forumguru
Weet iemand overigens hoe je de leeslampjes voorin wisselt? Kan je het armatuur gewoon los "trekken" net als achterin of werkt het waar anders?
 

Joske

Forumguru
Binnenverlichting voor uit- en inbouwen
– Het contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen.

– Met demontagewig de afdekking -2- uit de nokken losmaken en naar beneden kantelen.
– Schroeven -pijlen- losdraaien en binnenverlichting -1- katelen en aan het montageframe -3- laten hangen.
– Steker lostrekken.
Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.

S96-0185.png
 

DeNnZ

Forumguru
Ik heb een auto met alarm installatie, gaat het dan hetzelfde? Dus het deel met de interieursensoren loshalen om bij de schroeven te komen?

EDIT: ah, volgens mij zie ik het al en is het het paneeltje vlak achter de sensoren.
 
Laatst bewerkt:

Berry1912

Forumguru
Zomaar een vraagje mbt de binnenverlichting.
Ik heb aan de voorzijde twee aparte leeslampjes en uiteraard de lamp die brandt als de deuren geopend worden.
In het armatuur achter heb ik echter geen aparte(met een knopje te bedienen)leeslampjes.
Kan ik ook een armatuur van de voorzijde aan de achterzijde plaatsen zodat ik daar ook twee aparte leeslampjes heb?
 

DeNnZ

Forumguru
Zojuist mijn DRL vervangen voor LED's,
Zie openingspost!

Ik had ook H8 mistlampen besteld, maar die geven helaas een melding op t dashboard.
 

DeNnZ

Forumguru
Mss kan ik de mistlampen wel omcoderen met vcp naar led-verlichting om zo foutmeldingen te vermijden. :)

Ik ga er even naar kijken of ik daar iets mee kan doen.
Als iemand weet of dit mogelijk is voor de S2 dan hoor ik het graag!
 

Antera

Donateur
De S2 is niet specifiek om te coderen naar led alleen de MQB Auto's op dit moment. de vorige modellen helaas alleen met plaatsen Canbus leds
 

Frenk21

Forumguru
Weet iemand of je de voetenverlichting zonder problemen kan omruilen voor LED. Deze zijn nml dimbaar. Zo ja, welk type led heb ik dan nodig qua fitting en sterkte?
 

DeNnZ

Forumguru
@DeNnZ Maar misschien led-cancellers er tussen ?

Ik heb vandaag de cancellers binnen gehad, hierdoor is de melding verdwenen en werken de LED's nu beter als zonder de cancellers.
Voordat de cancellers ertussen zaten ging de lamp wel 'dimmend' aan bij gebruik als bochtverlichting maar niet 'dimmend' uit maar sprong deze direct uit.

Ik heb de startpost aangepast en ga vanavond even een filmpje maken om de werking te tonen. Op het filmpje is de werking niet duidelijk te zien, de LED's lijken bij het dimmen te knipperen wat in werkelijkheid niet gebeurd, maar dit heeft te maken met de framerate van de camera.
Ook heb ik wat foto's gemaakt om het verschil in lichtopbrengst te tonen, deze zal ik er ook bij zetten.
 
Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
@DeNnZ Leuk om te lezen dat t je gelukt is. De cancellers ook besteld bij dezelfde leverancier ?
Nog iets, je DRL vervangen ging zonder problemen ?
Heb vandaag die van mij binnen gekregen nl. wil ze morgen gaan switchen
 

Taffy

Forumguru
@DeNnZ en @Frenk21 Mijn interieur is inmiddels helemaal led en gewoon dimbaar hoor. Ging op zich vrij gemakkelijk, in de kennisbank staan verschillende topics hoe de betreffende lampen te demonteren. Is soms een gepiel, soms kinderlijk eenvoudig.
Heb voor alle lampjes platte T10 insteek met aan 1 kant led gebruikt. Gevonden in China.
Voor de leeslampen voor T10 vergelijkbaar met die voor 'n stadslicht.
Wil nu alleen nog een oplossing vinden voor de kofferbak/zaklampverlichting. Is al van oorsprong led maar helaas met 'n gele gloed.
Heb ook wat foto's bijgevoegd om je een idee te geven


image.jpg image.jpg image.jpg
 
Bovenaan Onderaan