Coulance Skoda Bollen Maastricht

Rob yeti

Actief lid
De beruchte ketting ratel in mijn Yeti 1.2 van 2010 en 38000 km op de teller. Ik vandaag naar mijn Skoda garage Bollen in Maastricht.Ik heb de auto daar niet gekocht maar wel in onderhoud. Ze hebben gelijk gereageerd op mijn klacht en gebeld met de importeur en mij werd coulance aangeboden op een reparatie van ca €900. Ik moet €200 euro zelf betalen. Vind ik heel redelijk gezien de leeftijd van de yeti en het feit dat ik niet de eerste eigenaar ben. Fijne garage vind ik. Zeer correct, bellen altijd terug en zijn altijd vriendelijk. Kan ik weer jaren vooruit met de Yeti. Had al bij de aankoop rekening gehouden met het ketting probleem. Verder nog steeds tevreden met de auto. Geen problemen verder gehad.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ook distributieketting heeft een beperkte levensduur, dus bij een auto die al een redelijk aantal km's heeft gemaakt, is een evenredige bijdrage correct.

(Evenredig wil zeggen dat als een ketting 100.000 km mee zou gaan, en je bij 20.000 km al vroegtijdig moet wisselen, dan is het redelijk en ook wettelijk correct als je in dit geval 20% zelf betaald: je hebt immers 20% extra levensduur gekregen voor de ketting)

200 zelf betalen op een totale kostenpost van 900 euro, dat betekent dus dat de levensduur van de ketting op (9/2 x 38.000 km) staat volgens de garage/Skoda, oftewel 171.000 km als levensduur voor de distributieketting.
 

Rob yeti

Actief lid
De ratel was er af en toe bij het starten. Maar het komt steeds vaker voor. En zeker bij een koude start. Ja en die hebben we de laatste tijd vaak met dit koude weer. Tijdens het rijden merk je niks.
 

vanliers

Nieuw lid
mijn yeti 1.2 eerste generatie heeft dit ook. Km stand bijna 70000.
Alleen de ratel wil hij nog niet bij de dealer doen,eigenwijs ding.
 
Bovenaan Onderaan