Elektrische besturing rechter buitenspiegel werkt maar half !!

Beste leden.

mijn skoda fabia 2 uit maart 2010 ( daarna kwam nieuw model uit ) heeft een probleem met de rechter elektrische buitenspiegel.

we hadden soms dat we deze spiegel niet helemaal konden bedienen.
hij kon wel naar links en rechts maar niet naar boven en beneden bediend worden.
soms dan een keer weer wel en dan weer aantal keren niet.

nu doet hij nooit meer naar boven en beneden.

volgens de dealer lag dat aan de bediening aan de bestuurders kant of de spiegel zelf.
bediening 40 euro of spiegel 350 euro.
ik koos voor bediening eerst te vervangen en dat heb ik gedaan.
toen werkte hij nog niet.
motortje is niet los te krijgen dus heb ik via sloper de goede spiegel compleet gekocht voor 60 euro.
deze vervangen en ook nu werkt hij nog niet goed.
nu zegt skoda kan in zowel de linker of rechter deur de regelaar zijn ( zit vast aan raammotor ) kunnen uitlezen duurt ongeveer een uur zeggen ze. dus uurtarief en uitlees kosten. dan nog vervangen en hopen dat het dan werkt natuurlijk.
ik doe eigenlijk alles zelf aan de auto na de garantie eraf was.
dus kies er voor om zelf op te lossen. ( komt ook na al meerdere problemen vanaf dat we de auto nieuw kochten en niet serieus genomen werden steeds ) .

nu wil ik de rechter raammotor met regelaar vervangen en hopen dat het nu wel werkt anders nog de linker want die schijnt rechts aan te sturen.

Nu is de vraag kent iemand dit probleem?

vocht heb ik ook al gekeken en beschadigingen aan kabels etc maar niks te vinden.

ik ben benieuwd

groet wouter
 

VWim

Forumguru
Wellicht dat je hier in het VAGCOM/VCDS topic iemand in je buurt kunt vinden die bereidwillig is om jouw auto uit te lezen? Leden zoals @ertromp en @Antera zijn daar erg druk mee (er zijn er nog veel meer overigens).
 
Bovenaan Onderaan