(kachel) ventilator felicia doet het niet meer

kees

Lid
Mijn (kachel) ventilator van de felicia doet het niet meer, wat zou dit kunnen zijn een zekering??
Zou ja, weet iemand welke zekering voor de ventilator is??
 

Ronnie

Forumguru
De voorschakelweerstand op/de kachelmotor is waarschijnlijk verbrand, er lopen 4 draden in en zit in de buurt van de aanjagermotor. Even de stekker eraf trekken en meten in de stekker met een proeflampje; gaat het lampje aan is de rest nog goed.
Bruine draad is de massa, andere kleuren zijn de standen 1t/m4. (even proberen). Dan nog even 12V direckt op de motor zetten om te kijken of deze nog goed is, zoja, dan weet je zeker dat de weerstand stuk is. (dit is in 95% van de defecten het geval...)
 

kees

Lid
Hallo allemaal,

het probleem met de kachelventilator is opgelost
het was een gebroken veer van de onderste koolborstel


Groetjes,
Kees
 

lujoer

Nieuw lid
Anwb gemeten op 1 doet hij nog massa? Maar kachel doet niets meer geen koude geen warme lucht? Geen enkele van de 4 standen doet nog wat felicia 1.6 station uit 2001
 

Cordoba

Forumguru
@lujoer Kun je je vraag/bericht misschien vertalen in het Nederlands?

(ik begrijp er iets van, maar volgens mij begrijp ik essentiele punten uit je bericht niet)
 

lujoer

Nieuw lid
Vanmorgen mee naar het werk gereden dordrecht naar Rotterdam er komt wel warme lucht uit de roosters? Nu is de verlichting op het dashboard ook uitgevallen?
 
Bovenaan Onderaan