Steenslag reparatie

Cordoba

Forumguru
Methode om te bepalen tot welke laag de kras loopt is goed (kan overigens ook met water). Overigens als je (gekleurde) laagdikte heb van circa 0,1 micron (= 100 nanometer) dan komt daar geen licht meer doorheen, en heeft de kleur van de ondergrond dus ook geen effect op de kleur die je ziet. Overigens is die 0,1 micron een grove richtlijn, waar afhankelijk van de structuur, grofheid enz. tientallen procenten verschil in kan zitten om een licht-dichte laag te krijgen.
 

peterrapid

Forumguru
Maar na het bekijken van verschillende filmpjes komt het erop neer dat er wel wat meer komt bij kijken of ik zomaar had gedacht vooral het vullen van de inslag en daarna wetsanden op de juiste hoogte is wat tricky. Denk dat ik eerst eens ga oefenen op een slooponderdeel om het wat meer in de vingers te krijgen.
 

Cordoba

Forumguru
Klopt Peter, om het écht netjes te krijgen is niet eenvoudig, maar minder opvallend (en betere roestbescherming) heb je al gauw. (puntje van een steentje kan niet alleen door de lak, maar ook door de zinklaag op het metaal gaan) Je kunt eventueel een (te dunne) laag lak aanbrengen, zodat het plaatwerk beschermd is tegen weersinvloeden, en het minder in het oog springt. Dan kun je later nog wat extra lak aanbrengen en via wetsanden terug naar de juiste hoogte. Overigens de mooiste methode is als je een spuitbus kunt laten maken, met daarin direct de kleur van je lak (dus kleurlak en blanke lak samen). Ik heb al eens een voorbeeld gezien van iemand waarbij de lakschade zonder vergrootglas echt niet meer terug te vinden is.
 

Jee13

Forumguru
Klopt Peter, om het écht netjes te krijgen is niet eenvoudig, maar minder opvallend (en betere roestbescherming) heb je al gauw. (puntje van een steentje kan niet alleen door de lak, maar ook door de zinklaag op het metaal gaan) Je kunt eventueel een (te dunne) laag lak aanbrengen, zodat het plaatwerk beschermd is tegen weersinvloeden, en het minder in het oog springt. Dan kun je later nog wat extra lak aanbrengen en via wetsanden terug naar de juiste hoogte. Overigens de mooiste methode is als je een spuitbus kunt laten maken, met daarin direct de kleur van je lak (dus kleurlak en blanke lak samen). Ik heb al eens een voorbeeld gezien van iemand waarbij de lakschade zonder vergrootglas echt niet meer terug te vinden is.


heb je daar link van naar de fotos? volgens mij blijf je reparatie altijd zien
 

Cordoba

Forumguru
Ik zal van de week even zoeken of ik ze terug kan vinden, helaas waren het volgens mij wel alleen na-foto's. Ik ken de eigenaar en de auto, dus ik weet dat het geen vaag verhaal van internet is.
 
Bovenaan Onderaan