Gezocht, Turtle Hot Wax

Octavia_II

Actief lid
Ik heb altijd, naar volle tevredenheid, Turtle Hot Wax gebruikt, echter nu ben ik door mijn voorraad heen.

Ik ben dus op zoek naar (dit) spul wat ik een emmer heet/warm water kan doen en dan over de auto heen kan "gooien". (ja, ik weet dat ik een luie autowasser ben :sleep: )
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan dit spul nergens meer online of in een winkel vinden.

Heeft (of weet) iemand deze Hot Wax nog te koop?

Bij autowasstraten gebruiken ze soortgelijk spul, hier heb ik (afhankelijk van de hoeveelheid) evt. ook wel interesse in.

Iemand? (alvast bedankt!)

@Mods, ben aan het twijfelen geweest om dit hier of in "Te Koop Gevraagd" te plaatsen, maar vond dit een beter plek (indien jullie het hier niet mee eens zijn, dan gewoon verplaatsen a.u.b.)
 

Ron_2

Senior Member
Ik vrees het ergste, ik zoek het toevallig ook, in mijn laatste flesje zit nog voor 1 keer wassen.
Op de site van Turtle vind ik het niet meer, Amazon heeft het op de site staan in Engeland maar niet meer leverbaar, Extreme Nano Tech van Turtle beviel ook prima maar is eveneens uit het assortiment.

Heeft iemand een tip voor een goede vloeibare was waar je de auto mee kunt wassen of die je na het wassen aanbrengt (en een poosje blijft zitten)?
Ik heb al een grote fles Meguiars gold shampoo dus zoek ik bij voorkeur iets wat daarna eenvoudig aan te brengen is. Of dit door het water gaat, een spray is of met een poetsdoek aangebracht moet worden maakt me niet zo veel uit.

De auto eens per jaar een keer goed behandelen vind ik prima, maar ik ben niet iemand die regelmatig staat te poetsen, kleien en weet ik wat nog meer, daarbij doe je dat in de winter ook niet graag op straat.
 

Ron_2

Senior Member
Bij de bovenste niet leverbaar, de andere twee zijn van dezelfde partij en die levert niet buiten UK.

Een tip voor iets anders wat gewoon in Nederland te koop is vind ik ook prima, ik zit echt niet vast aan die Turtle, Er is veel te koop, maar vaak net even te duur om zo maar even een flesje te proberen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk het feit dat je om die 3 maanden standtijd te halen, beter vooraf wel even kunt kleien. Als je vooraf de auto kleit, kun je vrij makkelijk naar 4 maanden standtijd, en als je tussendoor wast met shampoo met toegevoegde Carnauba, dan kun je gaan denken aan iets van een half jaar standtijd.
 

H@RM

Senior Member
Voor een alternatief moet je het inderdaad in de wetcoat/CarPro Hydr02 hoek zoeken

Shampoo met wax additief heeft nooit zo'n lange standtijd en beschermingsfactor als een op zichzelf staand product.



Wat is er mis met een potje caurnaba wax met een standtijd van 3 mnd en een padje om het op te smeren, en daarna met een doekje uit te buffen....? :cheer:

Uitbuffen is zoooo 2012. :tongue:
Ik ben zo blij met mijn sealant waarbij ik alleen maar een doek over de aanzetten hoef te halen. de rest "verdampt" terwijl het de verbinding met de lak aan gaat.
 

Ron_2

Senior Member
Ik ga de wetcoat eens proberen en het van het voorjaar een keertje wat meer aandacht geven aan reinigen en in de was zetten.
Het is nu niet zo'n aantrekkelijk weer om daar mee bezig te zijn. :-)
 
Bovenaan Onderaan