Welke benzine tank jij?

eriktv

Forumguru
Met de O1RS tank ik standaard V-Power vanwege het hogere octaangetal en de vermeende preventieve werking rond de bekende sludgevorming in het 1.8T-blok. Enige vergelijking die ik kan maken is dat ik één keer de top heb gezocht met Nederlandse V-Power 97 (226 km/h op GPS) en Duitse V-Power Racing 100 (228 km/h). Uiteraard niks wetenschappelijks, temperatuur was anders en wellicht ook wind. Ik blijf premium tanken voor de gemoedsrust en bij de lage hoeveelheid kilometers heb ik er graag wat voor over.
 
Laatst bewerkt:
Die van jou is toch traag @eriktv :tongue:, maakt niet echt uit wat je er in gooid :tongue:. Nee zonder dolle als je hem chipt zal je zien dat het verschil groter is op 98. Ik merk met de mijne zeker wel verschil, niet loopt ie alleen rustiger op 98, maar voor mijn gevoel reageert ie ook veel vlotter op het gas en gaat het net allemaal even makkelijker dan wanneer er 95 in de tank zit.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
kwam deze tegen, over verschillende soorten benzine (octaangetal) in Engeland en de daarbij horende test op de rollenbank met een Golf GTI
(Vicky is er ook.. maar jammer genoeg met haar haar in de verkeerde kleur) ;)

 
Heb het filmpje zitten bekijken. Er zit wel wat verschil in het vermogen maar ga er even vanuit dat de golf die ze gebruiken standaard GTI geweest is. Denk zodra je hem gaat chippen dat de verschillen op de verschillende soorten benzine groter zal zijn. Zo heb ik ook vorig jaar een gezien van een auto die rijdt op gas. Het verschil tussen gas en benzine was ook te zien op de bank met het resultaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

ArjanHoek

Forumguru
Met de
Seat Diesel van de DCB Energy Stottert soms een beetje bij cruisesnelheid.
Skoda Esso euro 95. Eigenlijk altijd goed Wel 1x getankt in de 2 maanden dat ik eigenaar ben.
Tankte met de Honda altijd euro 98, maar denk dat ik dat met de Skoda ook maar ga doen.
Morgen in elk geval weer tanken.
 
Hoi,

wij hebben de laatste tijd de Shell V-power getankt met onze 1.6 MPI maar merkte dat ie langzamerhand steeds wat schokkeriger begon te rijden. De laatste keer Q8-98 getankt en hij loopt weer soepeler. Denk dat we maar bij de 98 blijven. BP-Ultimate misschien?


Grtz.
 

Joske

Forumguru
Q8 is gewoon goeie naft! ;)

Corné zou zeggen: Q8 heeft geen chemietak, dus die rommelen zo niet met hun benzine/diesel zoals Shell bijvoorbeeld wel doet.. :)
 
Hoi, nu vernam ik via het www dat Q8 en Tango van hetzelfde concern zijn. Dus dan zou onze Octavia ook lekker moeten kunnen lopen op de Tango Super Plus.


Dank dat we die dan maar s gaan uitproberen. Bovendien ook goedkoper.


Grtz.
 

Rallye

Forumguru
Geeft Tango ook korting op superplus dan? Ik meen van niet, maar kijk, als bewoner van de grensstreek, nooit naar Nederlandse prijzen.
 

Rallye

Forumguru
Hallo ik heb net een 1.4 TSI en ging tanken bij firezone en zag daar de comp 102 weet iemand hier wat van.

Zie hieronder de keuzes. is competition gelijk aan bv V POwer of niet?


Diesel • Euro 95 ongelood • Competition 102

Goedkoper tanken doe je bij Firezone Nootdorp.
 

CDK

Forumguru
@asfaltkouwer, je motor zal iets soepeler reageren en waarschijnlijk rustiger lopen en iets minder verbruiken, maar ik weet niet of het prijsverschil daarvoor gerechtvaardigd vind?
 
Bovenaan Onderaan