Stabilisatorrubbers

Monteurtje

Forumguru
Even inhaken op die kennis/scholing. Denk dat de VW collega's vaker cursus hebben dan ik als Skoda monteur. Denk vorig jaar maar 1 of 2 trainingen. En dat zijn er wel eens 3 of 4 per jaar geweest.
Die uitnodigingen gaan automatisch dus daar heb je weinig invloed op.
En er moet ook vaak voor 'dure' dingen een soort toestemming gegeven worden vanuit de importeur. Gaan ze even kijken of het allemaal klopt of zo denk ik.
Je wilt als dealer natuurlijk wel dat die reparatie vergoed wordt.
 

peterrapid

Forumguru
Het is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor @Monteurtje maar heb de indruk dat de kennis van Skoda naar de dealers wat hapert soms en dit begint zelfs al bij de verkopers die soms ook niet goed weten wat ze verkopen tot de monteurs die ofwel de verschillende merken moeten kennen (elektronica Audi - vw - Skoda - Seat) zitten toch overal wat subtiele tot grote verschillen in. En valt me gewoon op dat hun klanten soms meerdere malen voor zelfde euvel terug moeten. Bekende foutjes worden door de ene serieus genomen en bij de andere hoor je het in Keulen donderen ... Ik zeg maar en dit geld ook voor andere merkendealers zoals ik het in vriendenkring beetje luister.
 

guitar_billy

Senior Member
in de lijn van @Bakkertje denk ik dat ze de complete draagarm(en) vervangen.
Anders moet je demonteren, rubbers eruit, nieuwe rubbers erin persen.

Maar @AGTon je mag natuurlijk altijd even je garage bellen om te vragen wat ze gaan doen voor 360EURO.

p.s. merk nu pas dat TS het over stabilisator stang rubbers heeft en niet over draagarm rubbers... of (ook) wel?
 

Antera

Donateur
Als ik dit verhaal lees denk ik dat je achterste draagarm rubbers verrot aan het raken zijn waardoor de draagarmen meer speling krijgen. Dit zal dan toch even bekeken moeten worden onder de auto. Is lastig zo diagnose te stellen. Komt meer voor

Ik kan de achterste draagarm rubbers wel vervangen voor je mits deze de oorzaak zijn. Ik lever en monteer ze voor een prijsje van € 175 en dan hebben we het over de achterste draagarm rubbers, Want de voorste die slijten amper tot niet en worden zelden vervangen

Kan ook zijn dat de stabirubbers slechter aan het worden zijn net de koppelstangen waardoor dit meer geluid gaat geven. De kosten daarvan bedrag ook niet veel en een compleet setje incl montage zal zon +/- € 200 kosten
daarmee worden de stabi rubbers en en de koppelstangen vervangen. Daarnaast rondje uitlijn a € 75

|voor meer info kan je me mailen of whatsappen
 

ElScorpione

Forumguru
Om de discussie even terug te brengen op die rubbers. Met mijn vorige auto (een Opel Astra) heb ik ook last van geluid bij inveren. Dat was alleen bij koude auto. Wat later ging het over. Volgens de monteur toen kwam dit door het feit dat de rubbers bij koud weer erg stug zijn en als je er even mee gereden hebt, worden ze soepeler. Ik heb met mijn Octavia min of meer hetzelfde. Als de auto koud is, hoor je een licht 'gekraak' als je over een verkeersdrempel rijdt. Maar na een paar kilometer gereden te hebben is het over. Het is ook alleen in de winter. Kwaad kan dit niet volgens mij.
 

AGTon

Forumguru
Klinkt enorm als mijn probleem ElScorpione. Bij koud weer meer kraak dan normaal. En bij pas rijden ook meer dan bij al een aantal km gereden te hebben. Ik heb gister contact gehad met Antera. Klacht besproken en uiteindelijk besloten om naar de dealer te gaan waar ik altijd heen ga Ik zal eerst nog een paar keer met een scherp oor zelf luisteren. Aangezien mijn vrouw meestal rijd, zal ik zelf eens de tijd nemen om het euvel waar te nemen.
 

niek

Lid
Ik heb bij mijn Roomster voor en achter de rubbers van de draagarmen laten vervangen en was ook ongeveer een 350 euro kwijt bij Vag Nuenen. Dus die prijs is niet zo raar, helaas.
Nou biedt Antera aan de achterste vervangen voor een prijsje van 175 euro, Is dat niet hetzelfde als voor en achter vervangen voor 350 euro...?
 

AGTon

Forumguru
Ben helemaal vergeten even een upje te geven. Nadat de auto een paar dagen in een verwarmde garage had gestaan was er niks aan het handje. Ik denk dus dat de kou de rubbers te pakken heeft gehad. Er gaat nu dus iig niks gebeuren.
 

Antera

Donateur
@niek dat is anders. Ik neem aan de achterse alleen de achterste van de draagarmen. De voorste gaan namelijk eigenlijk zelden tot nooit kapot vandaar
 
Bovenaan Onderaan