Rammel lv skoda rapid

In totaal al een paar dagen aan het zoeken naar een rammel linksvoor met rijden over drempels. De klacht doet zich enkel voor in de eerste kilometers na koude start. Iemand bij zijn Rapid zo'n zelfde klacht gehad? Qua onderstel is eigenlijk alles al uitgesloten: veerpoten fuseekogels, stuurkogels stabilisatorrubbers/stangetjes gewisseld, subframe nagetrokken.. Iemand deze klacht meegemaakt?
 

Skoder

Lid
Oud bekend probleem bij meerdere merken wat toch nog wel eens de kop opsteekt..... -> is de motorkap stang om deze open te zetten wel goed vast gezet ?
Soms wil die stang of de bevestiging daarvan wel eens loszitten of op een andere manier gaan rammelen.
 

CharlesTucker

Forumguru
Vaak is het erg lastig te beoordelen waar een rammel vandaan komt. Zelf ben ik een tijdje op zoek geweest naar een rammel waarvan ik zeker dacht te weten dat ie van rechtsvoor kwam. Ook m'n vrouw (op de passagiersstoel) heeft meegezocht, A-stijl, handschoenenkastje, etc. Uiteindelijk bleek het toch m'n eigen zonnebril in het zonnebrilbakje in het midden tegen het dak te zijn (en dit hebben meerdere mensen hier op het forum ook bij de hand gehad). Staar je niet blind op linksvoor.
 
Nee klopt, blindstaren is ook een groot probleem. Het rare van dit probleem is dat het alleen bij koud wegrijden te horen is
 

Joske

Forumguru
Zou het dan geen verwarmingsbuis kunnen zijn? Of iets rondom dat warm moet worden om niet meer te rammelen.
 
Probleem lijkt gevonden, versnellingsbaksteun maakt bijgeluid. Dit is ook een probleem geweest bij de audi a1. Dat verklaard ook waarom hij bij warme motor geen bijgeluid maakt. Dan zet het rubber iets uit. Toch bedankt voor de suggesties!
 

Rapid

Actief lid
Dank! Daar heb ik wat aan. Ook mijn Rapid heeft bij koud weer een rammel. Ze hebben niets kunnen vinden.
Dit is weer een mooi aanknopingspunt.

Frank
 

Antera

Donateur
Klinkt als en schokdemper die misschien niet helemaal lekker is.

Als je op de linker voorzijde drukt als hij koud is en en dan bedoel ik een paar keer fors induwen word de demping dan ook anders? En vergelijk dat eens met rechts. Komt wel eens voor dat de olie gevulde dempers op een of andere manier bij koud de olie niet overal meer hebben zitten en na een paar keer veren het weer zit zoals het moet
 

Rapid

Actief lid
@ Antara : Auto is van eind september 2013. In de eerste koude dagen in december deed het zich al voor. Garage heeft de hele voortrein nagekeken , incl dempers.
Konden niets vinden. Alles zit vast naar behoren. Gaven wel aan dat het wel een rubber kan zijn, welke wisten ze niet. Bartvag nogmaals bedankt voor de terugkoppeling. Verder ben ik nu bijna 55.000 km verder naar volle tevredenheid over mijn Rapid.

Frank
 
B

bijbeuner

Bij mijn zoon zijn Rapid was het een motorsteun die geluid maakte bij koude temperaturen,
deze is onlangs vervangen en het geluid was weg.

Karl
 
Mijn rapid rammel ook .volgens mij kom het geluid van links ,onder het rijden als ik de koppeling intrap dan hoor ik ook een rammel,en over straat klinkers rijden rammel hij ook ,op de snelweg niet 23 maart krijg hij de eerste beurt en gaan ze de rammels aanpakken ben benieuwd ( verlang bijna weer naar me oude Faab was altijd muis stil)
 
B

bijbeuner

Het geluid is er weer :(
Ondertussen ook al de spoorstangen vervangen en dit al bij 40.000km
 

maur skoda

Nieuw lid
Ik heb 8 maanden skoda rapid en 7 maanden het geluid lings voor bij rijden over drempels en over klinkerweg en beetje ongelijke weg alles na gekeken wordt met de dag erger diverse keren terug naar de dealer geweest monteur hoort het ook maar kunnen het niet vinden ben benieuwd wat voor oplossing hebben pffff radeloos
 
Bovenaan Onderaan