Het grote winterbanden topic: winter 2014-2015

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@louigi, m'n auto staat nu al vanaf maandag stil, ben vandaag met de Polo van m'n vrouw op stap geweest, morgen zal het wel weer afzien zijn met die griploze vierkante banden....
 

Joske

Forumguru
nog maar een maandje of 2-3 @Corné de Kluijver :laugh:

square-tire-Autoline.jpg
 

Falcon

Donateur
Geef mij de zomersloffen maar weer.. ik heb het idee dat de auto erg aan het inhouden is met rijden... Bridgestone hier.
 

Jewepe

Forumguru
Herken het verhaal van @Corné de Kluijver helemaal niet. Rij nu voor het derde (en waarschijnlijk laatste) seizoen met de DunFlop Wintersport 3D en heb nergens last van. Nou ja, ze zijn een beetje luidruchtiger dan mijn zomerbanden (Kuhmo LE Sport). Wordt een duur jaar trouwens komend jaar voor mij qua banden: twee nieuwe voorbanden en een nieuwe winterset :cry:.
 
@bobbl , dat zijn betere prijzen ja , maar dan liggen ze er nog niet om en onder . Moest vorig jaar 2 nieuwe voor de apk in januari, en ja een bandenboer is natuurlijk goedkoper .
 

CDK

Forumguru
@Jewepe, gelukkig dat jij het niet herkend, waarschijnlijk heb je een iets andere maat als ik, maar qua zomerbanden ben je ook niet verwend met kumho's lijkt me? De DunFlops heb ik in 225-35-19 mijn ervaring is dat op het verschil in grip en geluid na tot 16" alle merken vrij aardig presteren qua comfort, vanaf 17" met lage stijve wangen gaat het vaak mis en ben je met de topmerken het best af.
 

Noord26

Forumguru
Super Sports ook in het nat uitstekende grip @Corné de Kluijver? Dacht dat de PS3 daarin excelleerden. Vooruitlopend dat onze bolide uiterlijk morgen weer terug is van de dealer (hebben nu een O3 Combi als leenauto) zomerbanden bestellen bij Mark (Antera). Alleen nog de vraag welke: PS3 of SS. Voor het verschil van €50,- voor in totaal 4 stuks zal het niet vanaf hangen.

Overigens ben ik wel zeer te spreken over de Conti TS830 bandjes als wintersloffen. Geen last van onrondheid in ieder geval en legio grip tov de zomersloffen tijdens dit kwakkel weertje.
 

CDK

Forumguru
Met de Conti TS830 schijnt inderdaad helemaal niets mis mee te zijn, iedereen is er lovend over :jaja:
Op nat vind ik de PS3 en de PSS vergelijkbaar, op droog is de PSS superieur maar we gaan off-topic aangezien het een winterbanden topic is ;)
 

Noord26

Forumguru
Met dit weer presteren zomerbanden nog altijd stukken beter dan winterbanden.

Dat was in mijn geval dus niet zo. De Conti SC2 (zomerband) heeft minder grip in natte omstandigheden als de Conti 830 (winterband).

Dr is geen zomerbanden topic helaas, ondanks al de suggestie te hebben gegeven. ;)
 
Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Nee natuurlijk ga je tijdens de winter wisselen, dat snap ik ook wel. Wat me wel opvalt is dat veel mensen ze veel te vroeg monteren. Natuurlijk, als je door Duitsland moet of je gaat skiën dan heb je weinig keuze.

Ik monteer ze pas als er (natte) sneeuw voorspeld wordt. Voorlopig is dat nog helemaal niet aan de orde. Het is net zo'n zachte winter als afgelopen winter en het ziet er voorlopig niet naar uit dat het snel kouder wordt. Vorig jaar heb ik ze helemaal niet gemonteerd, was ook absoluut niet nodig.
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Vergeet niet wanneer ze overdag 8 graden voorspellen, het in de ochtend aan de grond gewoon kan vriezen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan