Doorvoer van motorruimte naar interieur

hallo, is er iemand die mij kan helpen?
Ik zou een kabel moeten leggen vanuit de motorruimte naar binnen.
Iemand die daar ervaring mee heeft en mij eventueel de werkwijze kan uitleggen.
Is voor een octavia van 2009 (facelift)

Groetjes :)
 

Octavia32

Forumguru
Ja, linker voorwiel demonteren.
Wielkast demonteren en je heb daarna allerlei mogelijkheden via rubbertjes om naar binnen te gaan.
Verder heeft @Joske daar wel een tekening van denk ik.
 

Monteurtje

Forumguru
In de waterbak zit ook een mooi plekje aan de rechterkant. Dan kom je achter het dashboardkastje uit.
Die heb ik een keer gebruikt om een kabel van een alarmhoorn naar binnen te krijgen.
 

Joske

Forumguru
In het "slechtste geval" moet de parafaan verwijderd worden, althans de afdekking en dus ook eerst de ruitenwissers maar in het beste geval kan j er bij van in het motorcompartiment. Moet je even motorkap open doen en kijken of je er dan in dit geval, gezien je positie tegenover de auto, er langs links gewoon onderdoor kan. :)
 

Monteurtje

Forumguru
De parafaanplaat moet er voor weg idd.
Wat ook kan. Maar dan moet de accu eruit. En dan de dikke kabelboom die de auto in gaat, een gaatje in rubber maken en kabel doorheen steken. En afkitten. Is wel beetje krap. Dan kom je ergens bij het koppelingspedaal uit.
 

Joske

Forumguru
Afdekking van waterkast uit- en inbouwen

Uitbouwen:
– Ruitenwisser voor uitbouwen → Elektrische installatie → Rep.-groep92. zie bijlage :)

– Het afdichtrubber voor de motorkap -2- lostrekken.
– Waterkastafdekking -1- wegnemen.
– De ruitensproeierslang lostrekken.
– De stekers op de verwarmde ruitensproeiers lostrekken.
Inbouwen:
– Het monteren gebeurt in omgekeerde volgorde

S66-0139.png


Het is zoals ik al voorheen beschreef betreft uitbouwen ruitenwissers en parafaanbak. Vooral de ruitenwissers willen wel al eens moeilijk gaan.. Best op voorhand beginnen insprayen met WD40 (moer/draad) zodat deze kan beginnen lossen.
 

Bijlagen

  • ruitenwisserarmen uitbouwen.pdf
    69,7 KB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan