Amunsden uit Octavia 3 halen

Ik heb al wat zitten zoeken, maar ik kan niet echt de juiste info vinden.
Nu kan dat ook aan mij leggen, want zo'n goede speurder op forums ben ik niet.

Weet iemand hoe de Amunsden uit een Octavia 3 te halen.

Ik durf nergens te beginnen, omdat ik bang ben e.e.a. te beschadigen.

Vaak moet je op de juiste manier beginnen en dan lukt het wel, maat hoe of waar is dat?

TNX

Gr, Frank
 
Bedankt voor je reactie.
Ik wil een versterker aansluiten en daarvoor moet ik bij de ISO stekker komen.
Waar die ISO stekkers zitten weet ik niet.
Ben ervan uitgegaan uitgegaan dat die achter het scherm zitten.
Ik weet ook niet hoe de Amunsden in elkaar zit.
Ik weet niet wat er achter het scherm zit.
In het dashbord kastje zit ook nog een cd-speler met de sd-kaarten voor de navigatie.

Als ik verder kijk in post 23921 kom de uitleg tegen betreffende de Bolero.
Die ziet er toch wel hetzelfde uit als de Amunsden.
 

Joske

Forumguru
Het is een O3, dus een MIB Amundsen, DUS is het een modulair systeem en zal het naar alle waarschijnlijkheid analoog zijn met de Columbus. Achter het scherm redelijk wat plek. :)
 
Als er veel ruimte achter het scherm van de Amunsden zit zouden de ISO stekkers dus achter de cd-speler in het dashbord kastje moeten zitten. De cd-speler is dus tevens het versterker gedeelte en het regelkastje van de Amunsden, zoals Monteurtje al aangeeft. Waarschijnlijk hoeft het scherm er dus niet eens uit.
 

Joske

Forumguru
ik denk dat je redenering helemaal klopt :thumbsup: :)

zie deze foto van achter het scherm van de Columbus:

IMG_1294_tn.jpg
 

Monteurtje

Forumguru
De stekker met voeding canbus speakeraansluiting zit op het regelapparaat in dashboardkastje. Is geen ISO maar Quadlock stekker.
Je bent dus wel die speciale pennetjes nodig om het regelapparaat eruit te krijgen.
Misschien lukt het als je alleen het dashboardkastje eruit haalt. Dat gaat vrij eenvoudig
 
De sleutels besteld en zijn binnen.
Ik ga komende dagen eens kijken of het lukt de Amunsden eruit te halen en vervolgens een versterker er tussen te zetten.

Bedankt voor de hulp.
 

Rallye

Forumguru
@kite4ever Voor mensen die willen zoeken op het forum en deze ifo zouden willen lezen is het duidelijker als je niet consequent "Amunsden" maar Amundsen schrijft; zo heet het apparaat namelijk. Wellicht kan een mod de kop van deze draad nog aanpassen?

Succes met het aansluiten!

Het ding is overigens genoemd naar een beroemde ontdekkingsreiziger... Zie http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Roald_Amundsen
 
Bovenaan Onderaan