Ruitenwissers bewegen soms iets bij op contact zetten

PMS

Nieuw lid
Lijkt mij echt te liggen aan het feit dat de wisser op automatische stand staat. Die van mij doet het ook en volgens mij hoort het ook gewoon zo. Ik heb er nog nooit schade van gehad. Ruitenwisserhandel gewoon op uit zetten in de winter lijkt de oplossing.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ik de ruitenwisser altijd op UIT heb staan.
Ben vanaf vrijdag begonnen met heel goed op te letten en als het dan gebeurd wat dan de reden kan zijn.
 

bluskabouter

Forumguru
dit heb ik ook bij mijn yeti. als je de auto op contact zet, ondanks dat de hendel voor de ruitenwissers "uit "staat bewegen de armen een klein stukje. volgens de dealer is dit om vervorming van de ruitenwisserrubbers tegen te gaan.
 

Joske

Forumguru
maar bij mijn O2 deed hij dit bij afzetten van de auto en niet bij het op contact zetten.. :pieker: of ben ik nu zo mis :)
 

bobbl

Forumguru
Bij mijn Superb ook alleen bij het uitzetten van de auto.
In het boekje staat dat dit 1 x per 3 x uitschakelen gebeurt.
 

MacManiac78

Forumguru
Ruitenwissers van de ramen af omhoog zetten. Of een opgerolde krant eromheen met een plastic zakje daar omheen, voorkomt vastvriezen en spaart de rubbers.
 

micky

Forumguru
@MacManiac78 ik heb echt nog nooit problemen gehad met welke ruitenwissers dan ook en ga met de auto doorgaans ook elk jaar op wintersport, de wissers liggen bij mij het hele jaar gewoon op de ruit.
 
En bij contact-aan, zakken ze weer, als ze eerst bij 1 op 3 maal omhoog waren gegaan. Net nieuwe wisser rubbers
gemonteerd nadat beiden onverklaarbaar, plots zijn gescheurd. Skoda levert alleen complete flatblades, op internet vind je de losse rubbers.
 

Edwig1973

Nieuw lid
Leon, de mijne (Yeti 1,6 CRDI Greenline Ambition Amundsen Pack 2/2013 en 33.000 kms) heeft het ook... soms begint bij het starten achterste ruitenwisser te wissen ZONDER dat de auto in zijn achteruit staat... je bent dus niet gek...en ik ook ook niet :D Heb jij al een oplossing gevonden ergens ?
 

Leon54

Actief lid
Edwig, nee, geen oplossing. Ik heb het op dit forum al eens in een apart topic gevraagd, daar kwam toen geen oplossing naar voren.... Blijf het vreemd vinden. Heb dit met nog geen andere nieuwe auto uit de VAG stal gehad.
 
Bovenaan Onderaan