Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

lugolux78

Forumguru
Eergisteren lelijke "freeze" op O3 met Columbus. Had net telefoontje beëindigd en kreeg radio terug maar ik kon geen volume meer aanpassen. Icoontje volume gaf alleen nog telefoon aan. Niet meer muziek (noot). Reset gedaan... Nope. Pas nadat auto langdurig uit was, probleem opgelost... Niet fijn, onprettige ervaring
 

micky

Forumguru
ik had vandaag onderweg dat het scherm vastliep in de dvd, dus het concert wat ik afspeelde liep vast en werkte pas weer na verwijderen dvd
 

Pendragon

Forumguru
Eergisteren lelijke "freeze" op O3 met Columbus. Had net telefoontje beëindigd en kreeg radio terug maar ik kon geen volume meer aanpassen. Icoontje volume gaf alleen nog telefoon aan. Niet meer muziek (noot). Reset gedaan... Nope. Pas nadat auto langdurig uit was, probleem opgelost... Niet fijn, onprettige ervaring

Moet je even in het andere forum zetten :) Dit gaat over de 'oude' Columbus ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: KJvO

Stejogini

Actief lid
Hallo Iedereen, Wij zijn voornemens om onze eerste O2 combi aan te schaffen. Hierin zit (kan ik zeggen na een beetje onderzoek op dit forum een Columbus oud model). We moeten nog een proefrit maken. Maar hebben jullie tips om te bekijken of dit allemaal naar wens werkt. Ik lees hier namelijk op een aantal pagina's dat het nav-systeem soms van de leg is en helemaal niet de positie juist weergeeft. Dit is nog wel te controleren op een proefrit, maar misschien hebben jullie andere tips. Ik lees ook dat er een sd kaart inzit / kan zitten met max 32 G. Is er nog een andere manier om muziek af te spelen... (ik zag bij amundsen dat er een ingang zit voor een koptelefoonkabel die dan ook weer in je iphone/m,p3 speler of ipod kan) is dit ook het geval bij de Columbus? Ik hoor graag jullie advies.
 

Michelv.

Forumguru
Andere manier van muziek afspelen is via een MDI, die aansluiting zou dan in het handschoenkastje moeten zitten(usb-aansluiting).
Van de leg met navigeren is 99 van de 100x een slechte GPS-Antenne.
 

Octavia32

Forumguru
Ik heb mij al wat ingelezen op diverse topics maar kom nog niet tot een tevreden antwoord.

Ik wil mijn Columbus C type (inmiddels achter gekomen via diverse fora)
een firmware update geven.

Ik zit nu op firmware 2844 Stabiel maar wil naar de drie partitie indeling dus incl POI map, nou wordt hier het volgende over geschreven de een zegt dat vanaf firmware 3xxx automatisch de 3 mappen worden aangemaakt een ander zegt weer van niet.

Uiteindelijk wil ik naar firmware 4xxx toe met de 3 mappen dit kan dus alleen als je upgrade via firmware 3xxxx

De C-type Columbus kunnen prima naar firmware 4xxx toe en hebben ook geen problemen met power drain.
Ik weet niet of Radio tekst kan op een C type maar vind bijv Voice control wel een leuke optie en natuurlijk zelf POI's toevoegen.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen.

De firmware 3980 kan ik niet meer bij via de nieuwsgroepen want deze is ouder dan 1000 dagen.

Part nr 3T0035680A
HW version H52
SW version 2844
SV SW version C_EU_9.242_t505
HW vehicle 0xC801
HW Radio 0006
SW Radio EUR_CHN_1437
 

Michelv.

Forumguru
Ligt niet aan de Nieuwsgroepen maar aan je nieuwsserver, met mijn eweka(ruim 2000 dagen retentie) kan ik hem(3980) op dit moment gewoon nog binnenhalen.
Betaalservers zijn soms ook gratis te proberen dus kan je hem zelf nog binnenhalen:thumbsup:
 

Darkside

Forumguru
Idd even zoeken naar 3980. Dan worden idd, als het goed is, de benodigde partities aangemaakt.
En heb je voicecontrol en POI's.
Dan kan je verder upgraden.
ik heb hem niet meer op mijn HDD staan anders had ik wel even kunnen delen.
 

redyak

Lid
Klopt allemaal als een bus. Echter hoger dan 3980 gaat je geen significante voordelen opleveren. Ik ben ook gedowngrade nadat ik dat gedaan had. De 3980 staat het dichtste bij de hardware van een C unit.

Ik zelf zat een HW 41 met SW 2724
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Oké maar ik heb dus een c unit hier lees ik over dat deze wel geschikt zijn voor hogere firmware. Maar daar ben ik dus een beetje bang voor wil mijn toestel niet bricken namelijk. Het schijnt dat de 4120 voor dit type wel geschikt zou zijn.
 

Darkside

Forumguru
toestel bricken gebeurt niet zo snel.
zal wel ook de recovery cd branden. Toch extra backupje.
Zag zelf geen direct voordeel van 4120 of hoger.
Wou zelf alleen nl spraakcontrole en POI's
 
Bovenaan Onderaan