Airco gaat pas aan als de blazer op stand 4 staat

dirkkroneman

Forumguru
:ot:
Nog even aansluitend op mijn opmerkingen in post #6: ik zou in het algemeen willen pleiten voor een heel klein beetje meer geduld inzake het voorstellen.
Tenslotte heeft niet elk (nieuw) lid meteen door dat je op dit forum toch wel elke 10 minuten of zo moet controleren of er al een reactie op je vraag is. En los daarvan: niet iedereen heeft de tijd of de gelegenheid om dagelijks meerdere keren te kijken.
Dus als er al een keer zo'n verzoek is gedaan, gun iemand dan toch een dag of zo de tijd - dat komt heel wat vriendelijker :) over dan dat meerdere (ongetwijfeld goed bedoelende) mensen over elkaar heen buitelen met herhaalde opmerkingen over voorstellen.
Klopt ben ik met je eens. Maar als nieuwe leden de forumregels hebben gelezen dan weten ze het wel ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
In theorie heb je natuurlijk gelijk. Maar nu de praktijk...

Als je met een probleem zit en via-via terecht komt op een forum waar vermoedelijk een oplossing is te vinden, dan kan ik me best indenken dat alle details van de forumregels op dat moment nog niet je allereerste prioriteit zijn.
Nog los van de vraag of je die regels (en de mogelijkheden van de zoekfunctie) bij je eerste kennismaking met het forum überhaupt al had ontdekt...

Kortom: sociale controle van leden onder elkaar is op zich mooi en tot op zekere hoogte nuttig, maar heel algemeen gesproken: iets minder ongeduld en vooral (nog) iets meer begrip en vriendelijkheid naar nieuwkomers zou ik persoonlijk wel kunnen waarderen. Kan nooit slecht zijn voor de sfeer!
 

Canon-Eye

Forumguru
Jawel hoor :jaja:
Ik reageerde alleen nog even op de gedachte dat nieuwe forumleden vóór hun eerste post alle forumregels uit het hoofd kennen.
Zou mooi zijn - maar reken daar niet op. Utopia bestaat niet... :nono: (wat ze bij SBS6 ook beweren)
 

turboturbo

Forumguru
Kunnen we de nieuwe-leden-voorstellen-aldannietmetdwang-verzoeken discussie misschien niet beter aan de stamtafel voeren?

Ik vind het wel jammer (en ja, nu doe ik er zelf dus ook aan mee) dat er in veel een aantal nieuwe leden - topics een aantal posts gaan over het verzoek zich voor te stellen/de forumregels te lezen, danwel over datzelfde verzoek, over hoe die boodschap gecommuniceerd werd :tongue:.
Dit is immers ook vervuiling van een topic (volgens diezelfde forumregels, niet? ;) )
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan