Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

loekh85

Nieuw lid
WOehoe, morgen eindelijk mn O3 ophalen! Nog niet helemaal compleet:

eibach was in backorder
leer was niet op tijd bij dealer
RS voorbumper kan nog niet gemonteerd worden omdat de nieuwe lampen er nog niet zijn (lampen wel maar bekabeling niet)

wordt dus nog een keertje terugbrengen... maar: vette bak zeg! fotos volgen :yeah:
 

rouwehand

Senior Member
@dvdlely , mooi resultaat die zwarte gril. Bij mij wordt deze volgende week gemonteerd.
Dealer heeft 6 maanden de tijd gehad om deze te bestellen, maar helaas.
Bij aflevering zat de zwarte gril er niet op :banghead:

Auto gaat 1 keer per jaar door de wasstraat, aan het einde van de winterperiode om de pekel aan de onderkant eraf te spoelen. Voor de rest met het handje, en wit is mooi al het wit is. Dus iedere 2 weken een sopje :sterretjes:
 

loekh85

Nieuw lid
@micky dat was zeker niet nodig geweest, is gewoon balen. Ze hebben meermaals hun excuus aangeboden maar daar heb je natuurlijk weinig aan.

Neemt niet weg dat het nu al een toffe auto is, als ik hem straks helemaal compleet heb is hij gewoon nog toffer :D
 

ddejonge

Actief lid
Zullen we anders maar gewoon stoppen met het plaatsen van de lijstjes...telkens is er wel weer iemand die van de lijst valt of op de verkeerde plaats staat.
Ik zie dat ik na de repost van rouwehand (laatst aangepast: woensdag om 18:28 uur) weer van de lijst ben "verdwenen..."

Van de week nog even bij de dealer geweest (APK + winterbanden) en mijn geduld wordt nog op de proef gesteld. De productie staat nu voor week 47 gepland, maar is nog niet definitief. Dealer heeft voor mij bij PON geïnformeerd en PON geeft aan dat het zeker niet later wordt.
Vandaag maar eens even bellen met de LM om zekerheid te krijgen dat de auto nog dit jaar op kenteken wordt gezet.
 

Renzo4000

Forumguru
Tja die lijst is op zich best leuk maar vervuild het topic wel enorm vind ik. Je moet telkens scrollen als een malle en op een mobiel is het niet zaligmakend. Ik zou eerder opteren voor een centrale plek (bijv google docs oid) en dit in de startpost te zetten ...
 

NewO3

Forumguru
Prima initiatief.
Je kan het wel op google docs zetten maar zonder moderator gaat vroeg of laat iemand er een playboy foto neerzetten of het alsnog verklooien. (niet iemand van forum uiteraard ;)
Kreeg net te horen dat levering weer 3 weken is opgeschoven, nu week 47. (besteld week 19). Maar post de foto's wel als ik hem daadwerkelijk onder mn kont heb. Uiteindelijk is dat enige wat echt leuk is om te zien voor de meesten denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij ons is het 8 weken levertijd (week 47/48 is de geplande afleverweek). Business elegance in moon white. Het ligt nl. aan de opties zoals schuifdak ed, hoe lang de levertijd duurt. Die van ons wordt volgende week in productie genomen volgens onze dealer... Vraag het even na bij je eigen dealer
 

RD1970

Senior Member
@rover, dank je. Zie dat je al met je caravan op pad bent geweest. Hoe zwaar is je caravan in beladen toestand e hoe hing ie achter de OCIII? Heb je nog de gewone vering of al eibach eronder?
 
@rover, dank je. Zie dat je al met je caravan op pad bent geweest. Hoe zwaar is je caravan in beladen toestand e hoe hing ie achter de OCIII? Heb je nog de gewone vering of al eibach eronder?
@RD1970 KIP Greyline Special 47TDB, 1500kg max. Vanwege de bijzonder goede wegligging van de KIP volgt deze de O3 trouw. De O3 heeft een lekker koppel waardoor het rijden een genot is, zeker met de DSG. Van instabiliteit geen last gehad al was de auto niet volbeladen. De O3 heeft standaard schokdempers.
 

RD1970

Senior Member
@RD1970 KIP Greyline Special 47TDB, 1500kg max. Vanwege de bijzonder goede wegligging van de KIP volgt deze de O3 trouw. De O3 heeft een lekker koppel waardoor het rijden een genot is, zeker met de DSG. Van instabiliteit geen last gehad al was de auto niet volbeladen. De O3 heeft standaard schokdempers.

@Rover50, wederom bedankt. Dit is nuttige info voor mij. Heb zelf een Fendt Caravan welke max beladen 1.310 kg is. Zitten met zijn 5en in de OCIII als deze erachter hangt. Was en ben huiverig voor deze combi vanwege het lage gewicht van de OCIII.

Vandaar mijn evt overweging voor Eibach veren. Maar bij jou zakte de auto niet verschrikkelijk door achter met de caravan eraan. Je weet wel, die combi's die je op weg naar je vakantie wel eens tegenkomst en in plaats met hun koplampen de weg verlichten voor hun, de hemel verlichten.
Ben ik ook bevreesd voor als ik zie hoe hoog de OCIII op zijn pootjes staat....:thinking:
 
@Rover50, wederom bedankt. Dit is nuttige info voor mij. Heb zelf een Fendt Caravan welke max beladen 1.310 kg is. Zitten met zijn 5en in de OCIII als deze erachter hangt. Was en ben huiverig voor deze combi vanwege het lage gewicht van de OCIII.

Vandaar mijn evt overweging voor Eibach veren. Maar bij jou zakte de auto niet verschrikkelijk door achter met de caravan eraan. Je weet wel, die combi's die je op weg naar je vakantie wel eens tegenkomst en in plaats met hun koplampen de weg verlichten voor hun, de hemel verlichten.
Ben ik ook bevreesd voor als ik zie hoe hoog de OCIII op zijn pootjes staat....:thinking:
De O3 is inderdaad licht voor de caravan, maar met voldoende belading en een normaal rustige rijstijl heb je geen problemen te verwachten. Op het forum staan ook ervaringen met de Eibach. Je hebt de O3 EBL dus ook de Bi-Xenon welke na inschakelen contact zich automatisch corrigeerd. De verlichting wordt in de AUTO stand automatisch bijgesteld voor meerdere situaties.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan