Fabia III Topic, al het nieuws over de nieuwe Fabia.

CDK

Forumguru
Klopt @Gunner, wij hebben zelf ook iPhones en kunnen het dus ook niet gebruiken, maar misschien dat er middels een update binnenkort nog een protocol ondersteund gaat worden óf dat Apple alsnog mirrorlink gaat ondersteunen??? you never know ;)
 

Gunner

Forumguru
Misschien. Alleen zijn er wellicht mensen nu op zoek naar een auto en moeten een langetermijn keuze maken. Op basis van 'wellicht in de toekomst komt er ondersteuning' kopen mensen geen auto. Ik niet in ieder geval. Zeker niet als je op het punt staat om 20K eigen geld op een stuk blik stuk te slaan.

Ik begrijp dat op dit forum mensen vooral Pro-Skoda zijn, maar je kan toch echt niet met droge ogen beweren dat dit anno 2015 nog in dit segment een heel bijzondere optie is. En ik ga het nogmaals zeggen; mensen niet de keus laten is nog het meest bijzondere. Blijkbaar verkoopt men bij VAG liever een Polo dan de nieuwe Fabia?

Maar deze positionering zal wel bewust zijn. Zo kan ik op m'n Polo ook niet de automatische coming home instellen via het menu, dat kan alleen met VAG-COM en m'n dealer durft het niet aan om dat voor me te regelen. Op de O3 en wss de Golf ook kan dat wel door de bestuurder zelf ingesteld worden. Sommige dingen willen ze nog in een bepaald segment houden blijkbaar.

Op de Seat Ibiza (zelfde segment als de Polo/FABIA) zit zo'n goedkoop kliksysteem zoals ook in de UP/Citigo zit. Daar was ik wel zat van na twee jaar.... goed... mening is geen feit natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Gunner, exact zoals je zelf aangeeft zijn dit bewuste keuzes van VAG, omdat anders de andere merken te weinig klandizie krijgen, nu is er voor elk wat wils.
Of mensen hier pro Skoda zijn doet er niet toe denk ik, de meesten net als jij laten ook af en toe een kritische noot horen, gelukkig maar!
Ik heb zelf meer met BMW en Audi maar rij al in m'n 2e Skoda omdat de andere merken mij simpelweg niet kunnen bieden wat Skoda mij wel bied binnen mijn budget, dus Simply Clever voor Skoda gekozen en ja inderdaad heb ik ondertussen een klik gekregen met dit merk.... :)
 

EdK

Forumguru
En vandaar dat ik wat postings terug al vroeg wat de inbouwmaat was van het media / radio gebeuren vanaf fabriek af ?
Dit zodat je met gewone of geen radio besteld en hem eruit schroeft en bijvoorbeeld de zenec erin schroeft....
 

Gunner

Forumguru
@Gunner
Of mensen hier pro Skoda zijn doet er niet toe denk ik, de meesten net als jij laten ook af en toe een kritische noot horen, gelukkig maar!
Gelukkig! Ik was al even bang haha :geek:

Uiteindelijk maakt het mij niet meer uit; ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt. En nu ik zo zie dat er dus geen navigatie mogelijk is op de FIII heb ik helemaal geen spijt van de keuze om niet te wachten op deze auto :) Voor mij was ingebouwde navigatie een harde eis. Jammer voor skoda; mooi voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

henriz

Forumguru
@Gunner, exact zoals je zelf aangeeft zijn dit bewuste keuzes van VAG, omdat anders de andere merken te weinig klandizie krijgen, nu is er voor elk wat wils.
VAG beperkt de Fabia om andere merken ook een kans te geven? :sterretjes:
Die 'andere merken', ofwel concurrenten van de Fabia, zijn niet alleen maar VAG he.

VAG topman Martin Winterkorn over dit besluit: "Kijk, wij begrijpen dat we met de nieuwe Fabia goud in handen hebben. We zetten met deze auto een nieuwe standaard neer in het B-segment. We hoorden echter verontrustende geluiden uit de hoek van onze Franse concullega's en ook uit Italie, dat wij met deze Fabia afstevenen op een monopoliepositie in het B-segment. Om mogelijke boetes vanuit de Europeese commissie voor te zijn hebben we in goed overleg met commissaris Kroes besloten de Fabia niet met navigatie uit te brengen. Dit om zodoende binnen de Europeese automarkt een meer gelijkwaardig speelveld te creëren."
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
VAG beperkt de Fabia om andere merken ook een kans te geven? :sterretjes:
Die 'andere merken', ofwel concurrenten van de Fabia, zijn niet alleen maar VAG he.

VAG topman Martin Winterkorn over dit besluit: "Kijk, wij begrijpen dat we met de nieuwe Fabia goud in handen hebben. We zetten met deze auto een nieuwe standaard neer in het B-segment. We hoorden echter verontrustende geluiden uit de hoek van onze Franse concullega's en ook uit Italie, dat wij met deze Fabia afstevenen op een monopoliepositie in het B-segment. Om mogelijke boetes vanuit de Europeese commissie voor te zijn hebben we in goed overleg met commissaris Kroes besloten de Fabia niet met navigatie uit te brengen. Dit om zodoende binnen de Europeese automarkt een meer gelijkwaardig speelveld te creëren."
Dus omdat ze te bang zijn dat de Fabia te populair wordt besluiten ze om geen navigatieoptie te doen.

Heeeeel vreemd.... :sterretjes:

Zeker omdat ik denk dat de Fabia, met navigatie, nooit de topper van het B-segment zou kunnen worden. Maar ik heb de 2015 prijzen van bv de Polo niet gezien (i.v.m BPM-verhoging).
 

lugolux78

Forumguru
We Wat een BS.
Duitsland is de markt waar ze de meeste Fabias verkopen. Daar heeft 3% van de clientèle een navi in. Daarom besluit om met mirrorlink te partneren. Het is marketing technisch perfect en zal over pakweg 5-10 jaar de standaard zijn.

Denk ff verder. Open source navigatie met kaarten die regelmatig geüpdate worden. Je halt update binnen en telkens heb je de meest recente navigatie mogelijkheden.

Mijn mening is dat je op termijn een tablet bij je auto krijgt. Die gebruik je als dashboard met alle functies. Een totaalsysteem. Tablet klik je in het dashboard en is compatibel met de functies zoals navigatie, audio media en nog meer. Tablet eruit en auto is dan wel erg lastig om te stelen .

Veranderingen zijn altijd een uitdaging maar bovengeschetste komt er.... Zeker
 

Hetzer

Forumguru
en hier een plaatje van de F-3 Go, classic..... instapper :pardon:

Nova_Skoda_Fabia_Junior_2015_ilustrace_Perex_800_600.jpg
 
Bovenaan Onderaan