Rollenbank / dyno-run verslagen

Kippie-style

Forumguru
Grappenmakers ;)
Jah ik wee tniet waar het aan ligt maar na dr meting bij vagtechniek niks gedaan en die curve was wel strak. Maar ben weleens benieuwd als mark een meting daar zou doen wat die doet want onze meting was bij vagtechniek nagenoeg zelfde curve.
Volgend jaar maar meeting daar plannen ;)
 

louigi58

Senior Member
Ben net terug van VAG Techniek, was de moeite waard.
Erick heeft mijn Okki eerst weer helemaal origineel gemaakt. Zag er al mooier uit dan getuned door RS Tuning.
13-TRT-3 uitdraai standaard-20141008-134805.jpg
Daarna de zaak opnieuw getuned.
Met in de grafiek de oude en nieuwe tuning onder elkaar in beeld gebracht.
13-TRT-3 uitdraai tov tuning elders-20141008-134805.jpg
Was denk ik wel de moeite waard.
Wat vinden jullie er van??????
13-TRT-3 snapshot-20141008-134805.jpg
 

Kippie-style

Forumguru
Mwah hij had de weerstand van de bank zelfs verhoogd ,naar 35% dus lijkt me niet dat je wielslip op een bank krijgt met vermogen wat mijne heeft.
Zag meerdere uitdraaien daar met wat hobbels.
 

Antera

Donateur
Hij mag het testen met mijn auto als het niks kost :D. Maar uitdraai JD en Vagtechniek en de lijnen zijn beide gelijk. Dus verwacht toch een probleem bij de heren van Celltemp
 
Laatst bewerkt:

louigi58

Senior Member
Het was een mooie ervaring bij VAG Techniek, ik was om 9.00 uur aanwezig. Na de koffie heeft Erick mijn auto eerst terug geflashed naar origineel. Daarna een uitdraai gemaakt.
Hierna de custom sofware erop gezet, weer een uitdraai. Daarna begon het finetunen met overal uitleg wat hij aan het doen was. Hij vroeg nog welke benzine ik had getankt (Belgische Esso 98) waarover hij verbaasd was hoe goed deze was. Normaal zag je deze waarden alleen bij Excellium 98 in Nederland. Totaal geen terugregeling van de voorontsteking.
Toen was het middag, aangezien ik om 11 uur al mijn boterhammen op had, nodigde Erick mij uit om met hun mee te eten, de tafel was al gedekt en de koffie stond weer klaar.
Na het knorrende gevoel te hebben weggewerkt, werden de finetuning werkzaamheden weer hervat.
Tegen 14.00 uur was Erick tevreden net als ik.
Nog even wat VCDS aanpassingen laten doen, achterlichten bij DRL (wist niet dat elk van de 4 lampjes apart aangezet konden worden, in eerste instantie stonden alleen de buitenste 2 lampje aan. Naderhand toch maar alle 4 de lampjes aan laten zetten.)
Brake Assist setting laten aanpassen van 0 naar 1, geeft al een harder rempedaal en meer bekrachtiging. Gaan eerst testen hoe het bevalt, kan altijd nog naar 2 gaan.
Na nog het een en ander te hebben uitgeprobeerd nog een proefrit gemaakt waarbij we beiden een mooie smile op ons gezicht kregen. Heerlijk zoals hij nu in 1 ruk doorgaat.
Ben vooral blij met het toegenomen vermogen en koppel bij 2500 rpm voor als ik weer met de sleurhut op pad ga.
PK NM voor na caravan.JPG
Al met al weer een mooie dag bij VAG Techniek.
Super team, mensen met passie voor hun vak, mogen andere garages een voorbeeld aan nemen.
 

louigi58

Senior Member
@Corné hoe is het je gegaan bij TVS na je 1000 km finetuning, heeft het nog wat opgeleverd? Of heb ik het verkeerd begrepen of wat gemist.
 

CDK

Forumguru
@louigi, denk niet dat je iets gemist heb hoor :D die 1000km zijn er alleen wat meer geworden, er is een aanpassing aan het brandstofsysteem gedaan, de paarden staan weer op stal :jaja: toevallig morgen nog een kleine aanpassing aan de bak DSG laten doen en daarna bij @Vagtechniek een afspraak maken voor een rollenbank sessie.
 

Cordoba

Forumguru
Wat de verschillen tussen Vagtechniek/JD en Celtemp betreft in de metingen: Vagtechniek en JD hebben hetzelfde type bank met slechts kleine verschillen in de opstelling, dus dat die (vrijwel) gelijk zijn is niet vreemd.

De hobbels in de grafiek van Wesley bij Celtemp zijn echt apart, en de meest voor de hand liggende oorzaken zijn:
- versleten rollen (onvoldoende grip voor de banden) of de auto slecht vastgezet (met wat speling)
- probleem in bijvoorbeeld de brandstofvoorziening: al eens vaker gezien dat een brandstofpomp die niet 100% is, wat van dergelijke pieken en dalen veroorzaakt. (dat zou dus eventueel ook nog in de injectoren kunnen zitten die blijkbaar niet helemaal jofel zijn volgens Wesley)
 

CDK

Forumguru
Hier voor de volledigheid nog even mijn vermogensrapporten van 17-10-2014 bij TVS en van 31-10-2014 bij VAG Techniek, ze zijn met 2Nm verschil vrijwel identiek! :thumbsup: ook nog een plaatje ter illustratie bij dit praatje ;)
Mijn auto is bij TVS Engineering voorzien van een custom Rotrex C38-71 compressor kit en custom DSG software.


SKODA SUPERB CORNE kopie.jpg 77-ZGV-6 snapshot-20141031-165538.jpg 77-ZGV-6 uitdraai-20141031-165538.jpg
 
Bovenaan Onderaan