Skoda wint Rallye du Valais

Hetzer

Forumguru
ec1835ee-5c7b-11e4-b242-3cab41931eb1_web_scale_0.1290508_0.1290508__.jpg




De ERC kampioen van 2014 zal wederom een Skoda Fabia coureur zijn. Met zijn overwinning tijdens de Rallye International du Valais vergroot Esapekka Lappi zijn voorsprong op merkgenoot Sepp Wiegand, die derde werd in Zwitserland, in het rijderskampioenschap. Tijdens de laatste wedstrijd van dit seizoen, de Tour de Corse, zullen de twee Skoda coureurs onderling gaan uitvechten wie er met de ERC titel huiswaarts mag keren.

“Ik wil beide coureurs feliciteren met dit fantastische resultaat. Onze twee Skoda’s liepen weer als Zwitserse horloges. Dat er twee auto’s bij de eerste drie weten te finishen is echt een verdienste van het hele team. We zijn erg blij dat de rijderstitel ook in 2014 naar een Skoda coureur gaat,” aldus Michal Hrabánek van Skoda Motorsport.

Na de eerste dag was het Sepp Wiegand die, mede door de terugval van Kevin Abbring, aan de leiding stond in het algemene klassement. Lappi stelde op vrijdag orde op zaken, wist zijn voorsprong te vergroten en deze gedurende de afsluitende zaterdag niet meer uit handen te geven.

“Het was een perfect weekend voor ons. Janne en ik zijn vreselijk trots dat we voor de tweede maal op rij de Rallye International du Valais hebben weten te winnen. Ik wil het hele team danken voor hun fantastische werk. We reizen nu vol vertrouwen af naar Corsica want we staan er erg goed voor in de strijd om het kampioenschap,” aldus Esapekka Lappi.
 

Hetzer

Forumguru
hier nog een mooie foto van afgelopen weekend

Rally Switzerland 2014
ERC Rallye International du Valais 2014; Switzerland; Sepp Wiegand / Frank Christian (GER/GER); Skoda Fabia Super 2000
SP_6167_jpg.jpg
 
Bovenaan Onderaan