Mijn Skoda Fabia 1.4 MPI 2001

huubvanvugt

Forumguru
Fraaie kuipstoelen Huub. Die foto voor die verlaten fabriek, waar is dat?

Als je een donkerder kleur metallic grijs kiest voor je velgen dan de lakkleur, staat het misschien wel aardig maar ook saai. Misschien dat een fel kleurtje ook wel leuk is voor de velgen.


De foto is genomen in Maastricht, daar zijn ze nu oude panden aan het slopen, ik vond het wel een mooie fotolocatie.

Qua velgen, heb ik vel groen geprobeerd maar dat was mat groen en dat was niet echt geslaagd haha
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook al eens fel blauw gezien, in combinatie met buitenspiegels van dezelfde kleur, en oranje zie je net iets te vaak. En inderdaad fraaie fotolocatie, daarom vroeg ik het ook.
 

insomnia

Actief lid
zoals je al eerder ook al aangaf is zwart plastidippen van de velgen absoluut ook een optie

en in kader van eerlijkheid... ik vind die BBS velgen helemaal niet bij de Fabia passen. die vorige zijn veel mooier..

maar goed, probeer eens wat te spelen met deze velgenconfigurator :lezen:
 

huubvanvugt

Forumguru
Afgelopen zondag was ik naar Tuning Take off geweest met de Skoda, zonder enige aanpassingen is er toch wat belangstelling geweest voor de Skoda. Helaas door de grote drukte hebben wij hem niet op een mooi stuk kunnen neerzetten, echter wel nog op het evenemententerrein.

Beelden zeggen meer dan woorden (De Micra is van een vriend die ook mee ging):




Volgende update gaat waarschijnlijk over de schroefset die vandaag aankomt! Ook komen er nog een paar andere kleine veranderingen,maar hier later meer over.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

huubvanvugt

Forumguru
Zoals beloofd een update met verlagingset eronder! Ik heb ondertussen weer wat probleempjes gehad, kapotte remlichtsensor en lekkage bij de ramen aan de rechterzijde

Foto's zoals hij er nu bij staat:





Wat zeggen jullie, trekhaak eraf of laten zitten?
 

turboturbo

Forumguru
Mooi hoor!
Ik vind het effect van verlagen wel anders bij standaard inch velgen, vergeleken met grotere maten. Meestal gaan deze hand in hand, dus heb ik nog niet eerder praktijk voorbeelden gezien van een 15" icm verlagen.

Welke verlagings-set heb je?

ps. de koplampen zijn ook mooi helder!
 

huubvanvugt

Forumguru
Mooi hoor!
Ik vind het effect van verlagen wel anders bij standaard inch velgen, vergeleken met grotere maten. Meestal gaan deze hand in hand, dus heb ik nog niet eerder praktijk voorbeelden gezien van een 15" icm verlagen.

Welke verlagings-set heb je?

ps. de koplampen zijn ook mooi helder!

Ik heb vanwege mijn financiële situatie en gezien de leeftijd van de auto gekozen voor een Vmaxx verlagingssetje. Ik weet dat het niet t beste spul is, maar t rijdt verrassend comfortabel!

De koplampen zitten er btw nieuw in, de oude eigenaar heeft geprobeerd met schuurpapier de oude lampen helder te krijgen.....
 

huubvanvugt

Forumguru
Helaas op de terugweg van vakantie weer problemen erbij gekregen, mijn metertje van van de temp.van de koelvloeistof bleef halverwege staan, kwam dus niet op de 90/92 graden zoals hoort. Zal dit aan de thermostaat zelf liggen of eerder aan de sensor van de koelvloeistof?
 

Joske

Forumguru
Gok ik eerder op thermostaat aangezien je meter op nul heeft gestaan en opgelopen is tot 50 graden.

Controleer je vatje alleszins wel op de kleur. Olie er in geeft ook verkeerde waardes. :)
 

huubvanvugt

Forumguru
Gok ik eerder op thermostaat aangezien je meter op nul heeft gestaan en opgelopen is tot 50 graden.

Controleer je vatje alleszins wel op de kleur. Olie er in geeft ook verkeerde waardes. :)

Bedankt @Joske! Ik heb toevallig 4 dagen terug nog even naar het vatje gecontroleerd, en alles was nog qua level goed en keur ook. Dan denk ik dat ik me eens ga beginnen met het vervangen van de thermostaat. Mocht dit echter het probleem niet oplossen dan ga ik eens kijken naar de sensor zelf.
 

Joske

Forumguru
Sensor is makkelijker dan de thermostaat denk ik. Eerst eens uitlezen op foutcodes anders? Dan sensor loskoppelen en zien of hij dan nog foutcodes genereert. Doormeten is mss ook optie maar daar kan iemand mss iets beters over vertellen ;)
 

huubvanvugt

Forumguru
Straks maar eens even gaan kijken met de obd of er iets van een foutcode staat, maar ik ga even uit van de thermostaat
 

Cordoba

Forumguru
Thermostaat kun je ook nog op andere wijze checken:
- bij een thermostaat die dicht blijft staan, wordt de radiateur niet warm, ook niet na een lange rit
- bij een thermostaat die continue open staat, wordt de radiateur al na een ritje van een paar km lauwwarm, terwijl de motor nog niet op temperatuur is.

Overigens het checken van de radiateur temperatuur, kan door aan de toevoer/afvoerslang te voelen, maar let er op dat je nooit door een fan heen aan de radiateur voelt: zo'n fan kan onverwachts aanslaan, ook als de motor uitstaat, en in geval van storing ook als de motor eigenlijk niet te warm is.
 
Bovenaan Onderaan