LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Pendragon

Forumguru
@EdK nou ik heb maar postzegels gekocht, dan kan ik die gewoon plakken en gelijk op de bus doen :)
@bobbl schijnbaar, want bij mij wil niks goed werken helaas. Zal toch iets met weerstanden worden ben ik bang.
 

EdK

Forumguru
Toch wel kerstzegels he @Pendragon ?
Want liefdesbrieven verzend je ook al niet meer dus waar hebt je nog postzegels verder voor neudig ??
 

nietje72

Forumguru
Zonde @Pendragon. Beetje frustrerend. :banghead:
Ik kan er niet bij dat Skoda het blijkbaar niet de moeite waard vindt (of er in slaagt?) om voor ieder model dezelfde module of in ieder geval een fix voor dit probleem te leveren. Aan de andere kant zullen ze zeggen: "Moet je maar een F3, O3 of S3 kopen want dan heb je standaard LED DLR." ;)
 

EdK

Forumguru
hele verhaal in dit is dat de BC meeting gebaseerd is op de normale gloeilampjes @nietje72 en dus niet op de LEDS
En daar slagen ze prima in, alleen wij zijn met zijn allen een stelletje eigenwijze snuiters die nu met leds aan t spelen zijn.
En tsja daar is die meeting niet op gebaseerd en door het weinige vermogen wat hij meet met een LED denkt hij dus dat zijn gloeilampje defect is.

Een update in de BC vanaf fabriek verstuurd naar de dealers waarna ze de waardens wel kunnen veranderen naar Leds zou een mooie tegemoetkoming zijn in deze.
Maar dat gaat mijn inziens nooit gebeuren...

Maw je zal er mee moeten leren leven
 
Laatst bewerkt:

Rob1.8TSI

Forumguru
Die blauwe knijp klemmetjes zijn niet echt aan te raden!!
Je kunt beter solderen en krimpkous om de draad doen,
vermits je er natuurlijk behoorlijk bij kunt.
 

Pendragon

Forumguru
Hoe kom je daar weer aan Erik? Dit is hopelijk de oplossing voor mijn DLR's. Dank voor het speurwerk!

Ga je deze bestellen @nietje72? Zo ja....dan ben ik heel benieuwd naar het resultaat en hoe je dit aansluit. De ene stekker snap ik wel, maar de andere kan ik lastig plaatsen, maar misschien moet ik de unit er eens helemaal uithalen om te kijken hoe het zit. Vind het nog steeds niet mooi dat mijn drl geel zijn en de rest wit. En ja @EdK dat is een redelijke frustratie :D :deuk:
 

ertromp

Forumguru
Hoe kom je daar weer aan Erik? Dit is hopelijk de oplossing voor mijn DLR's. Dank voor het speurwerk!
Tja dat heb je met wat oude Mercedessen en dan kom je nog wel eens wat tegen bij de Oosterburen :D
Heb zelf zo'n weerstand gemaakt met originele stekkers er zelf aan gemaakt. Ik ben nl. voorstander van origineel materiaal dan die knijpverbindingen en noem maar op.
Voor m'n Mercedessen doe ik wel eens wat met dit bedrijf:
https://www.automotive-connectors.com/
 

EdK

Forumguru

Goh @ertromp die link had ik een half jaartje geleden moeten hebben....
Was toen met een zeilboot bezig en de bemanning wilde stekkerverbindingen hebben van mast naar kajuit voor diverse bekabeling.
En de bedrading van de Yanmar motor was aan revisie toe en dus de stekker verbindingen ook.

Uiteindelijk alles wel bij Conrad gevonden , maar ik zie nu al een 90% van de stekkers terug voor nette prijzen..
Wel dank voor de link en volgende keer als die er komt dan deze link maar gebruiken
 

ertromp

Forumguru
Die stekker gaat aan de ene kant op de drl stekker van de lamp dus op de unit zelf en de andere kant sluit je weer aan op de stekker die je van de lamp hebt afgetrokken en voila weerstand ertussen :D Super simpel
 

Pendragon

Forumguru
Die stekker gaat aan de ene kant op de drl stekker van de lamp dus op de unit zelf en de andere kant sluit je weer aan op de stekker die je van de lamp hebt afgetrokken en voila weerstand ertussen :D Super simpel

OK, dus je verwijderd de lampstekker uit de unit, verwijderd het lampje en sluit de weerstand aan op de stekker waar eerst de lamp in zat. De andere kant van de weerstand heeft dan weer een aansluiting waar de lamp in gaat? Je hoeft dan geen draden of zo los te halen. Goed begrepen? Wanneer ik de foto opnieuw bekijk snap ik hem ook. De linkerkant is de vorm ba15s wat normaal de lamp is ;)
 

ertromp

Forumguru
Nee dit zijn geen lampvoeten of zo. Het is gewoon een weerstand met aan beide kanten een stekker aan een zijde het "mannetje" en aan de andere zijde het "vrouwtje"
Nu zit er een stekker op de drl aangesloten en een stekker op je mistlamp.
Die stekker zit aangesloten op de bajonet die in het lamphuis gedraaid zit.
Die stekker van je drl haal je los (dus van de bajonet) en je sluit de weerstand er op aan op die bajonet en op de andere stekker van de weerstand weer de kabel die eerst rechtstreeks op je lamp zat.
 
Bovenaan Onderaan