Problemen met DSG-7 na update

De Stip

Forumguru
Inderdaad, mijn vrees destijds voor de update was dus gegrond. Inmiddels heb ik vandaag de auto terug gekregen en zowel de motor als de bak hebben een update van de meest recente software gekregen. Ook is die turbo sensor vervangen. Ik heb er mee gereden en het lijkt op het eerste gezicht een stukje beter dan voordat ik hem wegbracht afgelopen week. De bak moet nu weer leren en wennen aan mij (zegt de dealer) en daarna zou hij weer als een sijsje moeten rijden. We gaan het zien....

In ieder geval was de auto netjes gepoetst en uitgezogen. Mooi stukje service van De Waal. Ook heeft hij z'n herfstbeurtje gehad, dus kan er weer tegen :)
 

CDK

Forumguru
@TVS krijgt ook veel probleemgevallen die na een dealer update i.c.m. oliewissel niet meer vloeiend schakelen en klakkende en bonkende geluiden maken tijdens het schakelen, ik zou er niet aan beginnen mocht ik er 1 hebben, een gewaarschuwd mens telt voor 3 ;)
 

De Stip

Forumguru
Gisteren wat meer gereden met de auto en het is inderdaad beter dan voor de behandeling door de dealer. Maar nog steeds niet wat het zou moeten zijn :( Baal ik van!
 

De Stip

Forumguru
Rosinfield, in het kort komt het hier op neer: Ik rij regelmatig met andere auto's waarin een DSG 7 gemonteerd zit. Deze rijden aanmerkelijk soepeler dan die van mij. Na de update van onlangs (minerale olie plus update) rijdt hij heel beroerd. Met name van z'n 3 naar z'n 4 is echt niet zo soepel als in het begin. De auto heeft slechts 66.000 km gereden en op een nette wijze.
 

Darkside

Forumguru
Hmm dat is toch echt minder.
Heb er bijna 160k op zitten. En ik vind vooral 2 naar 3 minder gaan. Zeker als ik kickdown gebruik. Soms "slaat" ie er zelfs in met een grote knal nadat ie eerst weigert naar 3 te gaan
Doe nu gewoon rustig aan. De komende 2 maanden. Maar het is wel jammer
 

De Stip

Forumguru
Nu een dikke week gereden met de Octavia en hij rijdt nog steeds beroerd. Het gekke is, dat hij het niet bij alle snelheden doet. Eigenlijk rijdt hij bij flink gas geven prima, maar wanneer je behouden rijdt, dan schakelt hij niet zoals het hoort. Ik snap daar echt niets van.
Ik zal het trachten te omschrijven.

Wanneer ik met een oude auto wegrijdt, dan rij ik rustig en wacht tot de olietemperatuur op bedrijfstemperatuur is. Maar het opschakelen voel je dan goed, vooral van z'n 3 naar z'n 4. Ook schakelt de kickdown veel eerder in, dan voorheen. Nu bij gas geven als ik in z'n 7 rijdt bij 100 km/h, gaat hij meteen naar z'n 5. Heeft hij daarvoor ook nooit gedaan. Als hij warm is, dan belast ik de motor gewoon waarvoor hij gemaakt is en merk ik minder van de problemen. Het rijden zoals je doet met koude motor is een stijl die ik ook handhaaf met m'n gezin aan boord. 3 van de 4 hebben last van wagenziekte, vandaar.....

Lekker zo'n update.....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat hij direct twee verzetten terugschakelt bij flink intrappen van het gas, is volkomen normaal. De rest van het verhaal is lastig invoelbaar, vind ik. Rustig en toch vlot rijden is heel wel mogelijk zonder te rijden alsof de motor koud is. Misschien helpt het om eens wat te spelen met het gaspedaal. Daarmee bepaal je immers wat de dsg doet. Het zou kunnen dat je wat al te voorzichtig rijdt, waardoor de dsg geen duidelijke boodschap doorkrijgt. Ik speculeer uiteraard maar een eind weg ogv wat ik lees;)
 

De Stip

Forumguru
Het gekke is, dat lease en huurauto's vaak minder van dit soort problemen hebben. Kennelijk omdat ze dan toch hufterproof zijn? Ik heb 2 jaar geleden ook m'n achter remschijven moeten laten vervangen wegens roest. Zou komen omdat ik te voorzichtig rijdt..... Nou Rosinfield, ik knal aardig door met de auto, maar ben alert op warm rijden en het netjes laten lopen na gebruik om de turbo z'n smering te geven. Voor de rest doe ik niets geks (al zeg ik het zelf).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat laatste hoeft dacht ik alleen maar na langdurige grote belasting. Maar wat de dsg betreft, ik zou dan toch eens bij TVS (dsg dokter) langsgaan om er naar te laten kijken en me te laten adviseren
 

De Stip

Forumguru
Inmiddels is de Skoda al 2 keer terug geweest bij de dealer. De eerste keer is er getracht om via software de problemen op te lossen en nu de tweede keer, tracht men het met hardware op te lossen. Inmiddels staat de auto al een week binnen en is de megatronic vervangen. Dat bood ook geen soelaas en morgen gaat er een nieuwe koppeling in. Dan hoopt men het lek boven te hebben.
Ik heb er pijn in m'n buik van, maar gelukkig vertelde de dealer me, dat ze een groot deel van de kosten middels coulance gaan verhalen. Het deel wat over blijft (met name arbeid), neemt de dealer voor zijn rekening. Hopelijk staat m'n O2 morgen gereed en kan ik weer van de wagen gaan genieten. Ik hou jullie op de hoogte!
 

De Stip

Forumguru
Hierbij wat plaatjes van m'n vleugellamme vriend :(
 

Bijlagen

  • IMG_7395.JPG
    IMG_7395.JPG
    92,8 KB · Weergaven: 78
  • IMG_7397.JPG
    IMG_7397.JPG
    113,9 KB · Weergaven: 75
  • Leuk
Waarderingen: CDK

De Stip

Forumguru
Skoda De Waal (voorheen AMES) uit Gorinchem. Met name Arco, de chef werkplaats verdient een grote pluim!
Ze zijn al een aantal jaren dealer van het jaar, op rij :D
 
Bovenaan Onderaan