Uitlaatsierstuk!!!

Hallo allemaal.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?


Rij sinds een week een nieuwe Skoda Rapid spaceback 1.2 tsi 86 pk.


Wat ik graag wil is een uitlaatsierstuk voor mijn auto.


Kunnen jullie mij misschien vertellen welke erop passen en waar ik eventueel het beste kan kopen en laten monteren.


Heb op internet zitten zoeken maar voor een Skoda rapid spaceback kan ik niks vinden.


Groetjes,

Mike
 

Joske

Forumguru
Er is wel "iets" voor te krijgen maar ik kan het artikelnummer niet zien, ook bij de originele accessoires vind ik het stuk niet.

Maar het is blijkbaar wel bekend, even langs dealer gaan ;)

Naamloos.jpg
 

Joske

Forumguru
Het verbaast me niet, aangezien ik geen artikelnummer gevonden had.. Meet de diameter van het pijpje eens op en trek foto van achterkant, mss past er wel iets anders van de Fabia of zelfs Octavia.
 

Antera

Donateur
Hierop en sierstuk? deze steekt dan schuin naar beneden. Misschien een eindstuk laten lassen bij Jelmer
 

CDK

Forumguru
Er zal sowieso aan gezaagd moeten worden, vervolgens kan je een sierstuk monteren door 1) te lassen, 2) middels een klemband, of 3) met klemband en deze van puntlassen voorzien.
 

Mikedejong1

Forumguru
Ik zit er ook aan te denken over hoe en wat.. zit te denken om de bestaande uitlaat pijpje in te korten (recht) en dan een 'verloopje' te maken met daaraan het sierstuk bevestigd.

Een vriend van mij is staal bewerker en heeft dus handige handjes wat betreft staal en ijzer. Hopend dat hij zondag ook iets in mn plannetje ziet.

Wordt vervolgd
 

Mikedejong1

Forumguru
@Joske

Ik heb hem helaas nog niet gesproken omdat hij verhindert was.

Wel zat ik te kijken op een of ander Up/citigo/mii forum.
Daar zag ik een uitlaatsierstuk voorbij komen met een schuine pijp omhoog (zoals Rapid uitlaat naar beneden) naar mijn idee kon ik deze ook monteren, maar ben ivm drukte en persoonlijke redenen erg druk geweest om te checken of de uitlaat van een Citigo hetzelfde is (schuin naar beneden en dezelfde afstand tot de bumper).

Bijgevoegd een foto en misschien een handige monteur die kan zien of dit past?
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1414055930855.png
    uploadfromtaptalk1414055930855.png
    1,1 MB · Weergaven: 103

Joske

Forumguru
dat zal afhankelijk zijn van de afmetingen van de bestaande uitlaatpijp uiteraard, dat was 49mm als ik je voorgaande post lees. Dus als die van de citigo ook zo breed is dan zal het passen qua aansluiting. Alleen is de vraag hoe zich dat gaat verhouden tov de bumper van de rapid natuurlijk :)
 

Mikedejong1

Forumguru
Precies, das nou waarom ik hem nog niet besteld heb.. Hoop eerdaags een up of citigo te zin waar ik even onder kan gaan liggen met mn duimstok
 
Bovenaan Onderaan